6 d’abril 2019 | <9ªL> Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme

L’AETIB assisteix a una nova reunió del projecte europeu BRANDTour NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

L’AETIB assisteix a una nova reunió del projecte europeu BRANDTour

Els participants en la iniciativa interregional han d’escollir tres casos de bones pràctiques en turisme i idear un pla d’acció per implantar-los a les seves regions
L’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) ha participat en una nova trobada del projecte europeu BRANDTour, que té com a objectiu fomentar que les regions membre desenvolupin productes turístics més competitius, amb major valor afegit, i experiències turístiques temàtiques lligades a l'excel·lència local i a una oferta més personalitzada.
 
Durant la trobada, celebrada a Sittard (Països Baixos), s’han establert les bases del pla d'acció que cada regió ha de dissenyar a partir d'allò que s’ha après en la primera fase d’intercanvis interregionals. Des de 2017 i al llarg de set intercanvis, les regions han presentat un total de 47 casos de bones pràctiques en turisme. Aquesta setmana els participants n’han preseleccionat 24, de les quals ara cada agència turística n’agafarà 3 per adaptar i desenvolupar a la seva regió.
 
En el cas de les Illes Balears, l’AETIB compta amb l’assessorament d’un grup d’experts locals integrat per la UIB-Facultat de Turisme, la CAEB, la FELIB, PIME Mallorca i AVIBA. L’AETIB pretén impulsar projectes innovadors i desestacionalitzadors que hagin funcionat a altres regions d’Europa. L’esborrany del pla d’acció es presentarà a l’estiu en una nova trobada BRANDTour i es ratificarà el pròxim l’octubre.
 
El projecte BRANDTour va començar el gener de 2017 i és finançat pel programa Interreg Europe amb un pressupost total d'1,3 milions d'euros. Hi participen, a més de l’AETIB, les agències de turisme de les regions de la Toscana, Letònia, Flandes Oriental, Limburg Sud (Holanda) i Creta. Les Illes Balears han presentat, com a bones pràctiques, la campanya Better in Winter, l’Impost de Turisme Sostenible, el Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics (CBAT), la iniciativa "Apadrina un Molí", els Premis de Turisme, Pescaturismo i el Camí de Cavalls.