6 març 2019 | <9ªL> Presidenta

Armengol destaca a la ITB de Berlín que l’aposta per la qualitat turística i la sostenibilitat ha millorat un 52% la facturació del mercat alemany a les Illes Balears NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Armengol destaca a la ITB de Berlín que l’aposta per la qualitat turística i la sostenibilitat ha millorat un 52% la facturació del mercat alemany a les Illes Balears

Els viatgers alemanys van gastar a les Illes 4.767 milions d’euros, amb un increment notable durant la temporada baixa
La presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol, acompanyada de la vicepresidenta i consellera d’Innovació, Recerca i Turisme, Bel Busquets, ha assistit a la primera jornada de la fira turística ITB de Berlín.

Armengol ha destacat les xifres importants que el mercat alemany ha deixat a les Illes Balears: “L’aposta per la qualitat i la sostenibilitat turística ha millorat la facturació un 52% en el mercat alemany”. La presidenta ha explicat que el creixement ha estat de 1.640 milions d’euros només en aquest mercat i de 3.667 milions en total, segons l’Enquesta de Despesa Turística.
 
En concret, els viatgers alemanys van gastar a les Illes 4.767 milions d’euros, un 52% més que el 2015 (3.127 milions), segons dades de la mateixa enquesta. Les majors pujades de facturació, a més, s’observen en temporada mitjana i baixa. Un exemple és que l’abril de 2018 es va facturar un 55% més que l’abril de 2015. Tot i així, la facturació el mes d’agost també va augmentar amb força, ja que va pujar cinc vegades més que l’arribada de turistes.
 
Aquestes dades han permès que la facturació total del sector el 2018 hagi estat de 16.370 milions d’euros (el 2015 va ser de 12.703 milions) i que s’hagin creat 70.000 llocs de treball respecte del febrer de 2015.
 
La vicepresidenta ha valorat el turista alemany com “un visitant que respon molt bé a l’estratègia «Better in Winter» i a l’estratègia de diversificació del producte. Ens vol conèixer des del punt de vista natural, esportiu, gastronòmic i cultural, i li podem oferir aquesta experiència”. “A més a més, és un turista que veu amb molt bons ulls l’estratègia de sostenibilitat i de protecció del medi ambient”, ha afegit Busquets, i ha posat com a exemple el conveni firmat avui amb l’organització alemanya Futouris per reduir els residus de plàstic als hotels balears i augmentar-ne la quota de reciclatge.
 
Armengol ha insistit en aquesta idea i ha recalcat que el creixement del mercat alemany, de fet, s’assenta sobretot en els mesos de primavera i tardor: “És un client que aprecia la protecció del medi ambient i s’interessa per lleis com la de residus o la de lluita contra el canvi climàtic”. Valors que aposten per la desestacionalització i la millora de la qualitat turística.
 
Arribada de turistes

 
Respecte a l’arribada de turistes alemanys el 2019, la vicepresidenta ha recordat que allò important és fixar-se en les xifres anuals, ja que “quan miram tota la temporada, la suavització dels pics de l’estiu ve equilibrada amb molts bons resultats a la primavera, tardor i hivern”. En aquest sentit, ha recordat que d’octubre de 2018 a gener de 2019 l’arribada de turistes s’ha incrementat respecte als mateixos mesos de l’any anterior, “un 4% l’octubre, un 5% el novembre, un 50% el desembre i un 19% el gener”, mentre que la despesa turística en aquests mesos de tardor i hivern ha augmentat un 10%.
 
El mercat alemany ha crescut un 30% en quatre anys i ha passat de 3,6 a 4,6 milions de visitants. Tot i així, Armengol ha subratllat que “el millor del balanç no és la quantitat total de viatgers, sinó que hem estabilitzat les arribades a l’estiu i creixem sobretot a la tardor, l’hivern i la primavera”, ja que en aquest cas l’increment ha arribat a situar-se en el 50% en alguns mesos, davant d’uns números més moderats a l’estiu. És a dir, s’ha arribat a una desestacionalització del turisme que permet que les empreses allarguin contractes i donin més estabilitat a les seves plantilles.