6 febrer 2019 | <9ªL> Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat

Prop de 600.000 euros destinats a millorar les parades del TIB del corredor de la badia d’Alcúdia NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat
La zona té uns 2 milions de viatger anuals

Prop de 600.000 euros destinats a millorar les parades del TIB del corredor de la badia d’Alcúdia

També es sumarà una inversió d’uns 200.000 euros (amb càrrec a l’Impost de Turisme Sostenible) per l’adequació de l’aturada central d’Alcúdia
El conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, i el  batle d’Alcúdia, Antoni Mir,  han visitat avui les obres de dues parades del TIB en el terme municipal d’Alcúdia.
 
El corredor de la badia d’Alcúdia té una alta demanda de transport en autobús amb uns 2 milions de viatgers anuals. Les principals línies que hi circulen són la L351 Palma – Platja de Muro (Càmping) i la L352 Can Picafort – Port de Pollença que l’any 2018 van transportar 435.377 i 1.407.608 viatgers respectivament. També hi circulen altres línies com la de l’Aerotib A32 que connecta la badia d’Alcúdia amb l’aeroport.
 
Les actuacions en les parades visitades s’inclouen dins del projecte de reordenació i millora de les parades del transport públic regular de viatgers per carretera del corredor de la badia d’Alcúdia que inclou Alcúdia i el terme municipal de Muro. Aquestes mesures s’emmarquen en el Pla insular de serveis de transport regular de viatgers per carretera de Mallorca (PISTRVC) que té per objectiu, entre d’altres, la millora de l’estat de les parades. D’aquesta manera i per tal de millorar el temps de recorregut i oferir millor servei, es treballa en un total d’onze ubicacions.
 
Les cinc ubicacions dins el terme d’Alcúdia son: Hotel Viva; Hotel Delfín Azul; Hotel Boccaccio; Es Llac Gran i Hotel Condesa Bahía. Dins el terme municipal de Muro s’actua a les parades de Las Gaviotas; Hotel Iberostar Playa de Muro; Hotel Playa Esperanza; Hotel Parc Natural; Hotel Alcudia Pins i el Càmping de Muro.
 
Les principals actuacions de millora comuns a totes les parades són les següents:
  • Instal·lació de noves marquesines equipades amb il·luminació per a donar resguard als viatgers de les inclemències meteorològiques. Es tracta de marquesines modulars que s’ajustaran a la demanda de cada parada.
  • Millora de l’accés de vianants a les parades de manera que l’accessibilitat a peu sigui ràpida i adaptada a les persones amb mobilitat reduïda. En aquest sentit s’amplien les voreres a una mida mínima de 1,80m., s’incorporen rampes d’accés a la parada o s’apropa la parada a un pas de vianants. També s’adapta el paviment amb colors contrastats i relleu diferencial, per adaptar-lo a les necessitats de les persones invidents.
  • Creació d’apartadors de bus de 3m. d’amplada i fins a 50m. de llargada per a que la maniobra de parada es faci sense afectar el tràfic de la via principal.  A més hi haurà cabuda perquè 2 busos articulats de 18m puguin aturar-se simultàniament.
  • Dàrsenes d’embarcament de 3m. d’amplada per a donar cabuda als usuaris mentre esperen l’arribada del bus.
 
El Consorci de Transports de Mallorca, responsable de l’execució i de les despeses del projecte, inicià les obres el passat mes de novembre i es preveu que finalitzin a principis de març. Els Ajuntaments es comprometen a  la neteja i manteniment de les parades i el seu entorn, així com a fer-se càrrec de les despeses corresponents d’energia, tal i com recull el conveni de col·laboració signat a principis de l’any passat entre els consistoris i el Consorci de Transports de Mallorca.
 
El pressupost d'adjudicació del projecte ha estat de 248.588,45 euros (IVA inclòs) per a les obres del municipi d'Alcúdia i de 309.760,00 euros (IVA inclòs) per a les del municipi de Muro.
 
A banda d’aquestes millores en les aturades del corredor de la badia d’Alcúdia, es durà a terme una inversió d’uns 200.000 euros (amb càrrec a l’Impost de Turisme Sostenible) per l’adequació de l’aturada central d’Alcúdia (a l’avinguda Prínceps d’Espanya). En aquesta aturada s’hi instal·larà un pantògraf, per a la recàrrega elèctrica d’autobusos, perquè la línia Alcúdia-Can Picafort serà una de les 7 línies amb busos amb propulsió elèctrica de les noves concessions.