18 desembre 2018 | <9ªL> Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme

L’AETIB mostra activitats de turisme d’experiències als socis del projecte europeu BRANDTour NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

L’AETIB mostra activitats de turisme d’experiències als socis del projecte europeu BRANDTour

L’intercanvi regional pretén donar a conèixer bones pràctiques en turisme d’experiències a les Illes Balears: la primera jornada s’ha centrat a Mallorca, amb una excursió amb Pescaturismo i una visita a Son Moragues, mentre que el dia 19 els participants viatjaran a Menorca per descobrir el Camí de Cavalls

(S’adjuntarà fotografia dels participants avui capvespre)
 
L’Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) organitza durant els dies 18 i 19 de desembre el sisè intercanvi regional del projecte europeu BRANDTour, que en aquesta ocasió se celebra a Mallorca i Menorca. La trobada està dedicada al turisme d’experiències i hi participen les agències de turisme de les regions de la Toscana, Letònia, Flandes Oriental, Limburg Sud (Holanda) i Creta.
 
En la primera jornada, sota el títol "Desenvolupament del turisme experiencial per a l'excel·lència turística", l'AETIB ha presentat la iniciativa de Pescaturismo com a exemple d'una pràctica turística sostenible i innovadora. Pescaturismo ofereix als turistes una experiència inoblidable alhora que permet als pescadors tenir uns ingressos complementaris.
 
Així, els participants del BRANDTour han pujat a una barca del projecte de Pescaturismo al Port de Sóller, acompanyats també del director gerent de l'AETIB, Jaume Alzamora, del director general de Pesca i Medi Marí, Joan Mercant, del batle de Sóller, Jaume Servera, i del CEO de Pescaturismo, Pep Martínez. El patró Gori Mayol els ha explicat en què consisteix l'experiència que ofereix als turistes, anunciada com a "Un dia de pesca amb un mariner professional".
 
Seguidament, el grup ha visitat Son Moragues, una finca de Valldemossa que ofereix turisme experiencial de luxe lligat a la producció local d'oli d'oliva verge ecològic produït artesanalment.
 
En aquest context, s’ha organitzat també una reunió a la seu de la Conselleria de Turisme entre tots els socis participants, per presentar les bones pràctiques de les regions, i a la qual hi han assistit el grup d'experts local, integrat per la UIB-Facultat de Turisme, CAEB, FELIB, PIME Mallorca i AVIBA.
 
L’intercanvi es completarà demà amb una visita al Camí de Cavalls a Menorca, organitzada també per l'AETIB amb estreta col·laboració amb la Fundació Foment del Turisme de Menorca i el Consell insular de Menorca.
 
Què és el projecte BRANDTour
El projecte BRANDTour va començar el gener de 2017 i és finançat pel programa Interreg Europe amb un pressupost total d'1,3 milions d'euros. El seu objectiu és desenvolupar productes turístics més competitius, amb major valor afegit i experiències temàtiques lligades a l'excel·lència local i a una oferta més personalitzada i més identitària.
 
Aquesta reunió és la darrera que s'organitza per compartir experiències, ja que a partir de 2019 les regions han de dissenyar un pla d'acció partint d'allò que s’ha après en la primera fase d'intercanvis interregionals.