18 juliol 2018 | <9ªL> Presidenta

Les noves oficines del SOIB a Manacor donaran servei a 88.000 persones de nou municipis de la comarca NNota Informativa

Les noves oficines del SOIB a Manacor donaran servei a 88.000 persones de nou municipis de la comarca

Armengol visita les noves instal·lacions, que amb una superfície de 555 m2 i 26 treballadors, atendran a ciutadans d'Ariany, Artà, Capdepera, Manacor, Petra, Sant Joan, Sant Llorenç des Cardassar, Son Servera i Vilafranca
“La nova oficina del SOIB a Manacor donarà servei a 88.000 persones de 9 municipis de la comarca. Per impulsar les polítiques actives d’ocupació també és important renovar i adaptar les infraestructures del SOIB, per tal que sigui un instrument proper i accessible a la ciutadania i garantir uns serveis de qualitat a tots aquells que busquen feina”. La presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol, acompanyada del conseller de Treball, Comerç i Indústria, Iago Negueruela, ha fet aquestes declaracions després de visitar la nova oficina del SOIB a Manacor, que ocupa tres locals amb una superfície de 555 m2 compartida amb el Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE).
 
A l’acte també hi han participat el director general d’Ocupació i Economia, Llorenç Pou; el director del SOIB, Pere Torrens, i la batlessa de Manacor, Catalina Riera, entre altres autoritats.
 
La presidenta ha manifestat que una de les prioritats del Pla d’Ocupació era “modernitzar el SOIB perquè tornàs a ser un referent per a ciutadans i ciutadanes. Que fos una porta d’entrada a les polítiques d’ocupació que hem impulsat i que s’han acompanyat d’un increment important dels recursos, passant de 720 a 2.081 euros d’inversió per persona desocupada en els darrers 3 anys”.
 
Aquesta oficina dona servei als municipis d'Ariany, Artà, Capdepera, Manacor, Petra, Sant Joan, Sant Llorenç des Cardassar, Son Servera i Vilafranca de Bonany, amb una població total de més de 88.000 habitants.

A les noves dependències, hi treballen 16 persones del SOIB i 10 del SEPE, que s'incrementa amb funció de les campanyes. El personal del SOIB es distribueix en: 4 persones a Orientació, 4 a Intermediació, 5 a Demandes, 1 auxiliar d'informació, 1 persona de seguretat i la directora de l'Oficina. Les oficines poden donar cabuda fins a 32 treballadors.
 
Les tres àrees de serveis que ofereix són Demandes, Orientació i Intermediació. A l'actualitat, les persones demandants són unes 4.500, que a l'hivern poden arribar a més de 12.000 (amb una afluència de cites que el mes de desembre superen les 400 persones diàries). Les dades d'orientació del 2017 (fins a l'octubre), suposen atendre devers 1.000 usuaris. Respecte a les ofertes, aquest mateix any en varen entrar 454 i devers 1.900 usuaris van passar per Intermediació. Fins a l'abril de 2018, se n’han atès 864 i s'han tramitat 107 ofertes. El nombre total d'ofertes gestionades, des de 2016 fins ara, puja a 954 i el nombre de candidats vinculats supera els 4.400.
 
Les obres de reforma i adequació de l'oficina han tingut una inversió de 306.000 € i el contracte de lloguer de les instal·lacions s’ha fet a 15 anys.
 
Les instal·lacions, que estan en funcionament des del mes de juny passat, disposen d’una planta baixa lluminosa i àmplia. Com que els dos organismes públics són a peu de carrer, es millora l'accessibilitat dels usuaris. A més, per donar un servei de qualitat i amb millors condicions, disposen de zones d'atenció grupal i individual que en faciliten la confidencialitat.
 
Els tres locals llogats s'han adaptat a les necessitats i s'han organitzat per ajustar una única sala d'espera amb un sol taulell d'informació al públic i seguretat, despatxos de direcció, sales de reunions grupals, office, espais diàfans per a atenció individualitzada, banys públics, etc.
 
A més de la cartera de serveis habituals, l'oficina de Manacor gestiona totes les convocatòries públiques dels programes de polítiques actives d'ocupació, en col·laboració directa amb les entitats públiques i privades (Visibles, Joves Qualificats, SOIB 30, Formació Dual, etc.).

Amb aquesta nova oficina més àmplia, moderna i amb la tecnologia més avançada, els usuaris poden accedir a la cartera de serveis del SOIB per millorar les oportunitats laborals. La millora de la Xarxa d'Oficines i d'Informació del SOIB és una de les prioritats que preveu el Pla d'Ocupació de Qualitat les Illes Balears 2017/2020.