21 juny 2018 | <9ªL> Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme

L'ATB presenta noves eines d'administració electrònica pública en el quart intercanvi regional del projecte europeu BRANDTour a Creta NNota Informativa

L'ATB presenta noves eines d'administració electrònica pública en el quart intercanvi regional del projecte europeu BRANDTour a Creta

L'intercanvi de regions tracta les bones pràctiques en innovació en el sector turístic
L'Agència de Turisme de les Illes Balears (ATB) ha participat al quart intercanvi regional del projecte europeu BRANDTour que ha tingut lloc a Creta els dies 19 i 20 de juny de 2018. En aquesta ocasió, l'intercanvi de regions ha tractat la innovació de l'oferta turística a través de sinergies entre actors privats i públics.

Les Illes Balears han presentat com a bona pràctica els avanços en noves eines d'administració electrònica pública per millorar la gestió administrativa, la obtenció de dades de l'activitat turística i la transparència. Per la seva part, s'han presentat iniciatives com l'Internationale Baustellung, un projecte que s'ha implementat a la regió de Parkstad a Holanda i que ha fet possible que emprenedors presentassin 50 projectes relatius a urbanisme, rutes ciclistes, excavacions arqueològiques i projectes culturals gràcies a la col·laboració pública i privada. La regió de Flandes Oriental va mostrar com a exemple de cooperació pública i privada un projecte de promoció de productes regionals que combina l'experiència gastronòmica dels turistes en col·laboració amb 54 productors locals.

Durant l'intercanvi de dos dies, el grup ha visitat un centre de gastronomia a la ciutat antiga d'Argiroupoli, l'illa de Spinalonga, candidata a la llista UNESCO, i un projecte de cosmètica natural elaborada amb les 200 varietats de plantes aromàtiques endèmiques a la ciutat d'Agios Nikolaos.

El projecte BRANDTour rep el finançament del programa de cooperació interregional Interreg Europe i té un pressupost total d'1.3 milions d'euros. El seu objectiu és desenvolupar productes turístics més competitius, amb major valor afegit i experiències temàtiques lligades a l'excel·lència local i a una oferta més personalitzada i més identitària. Hi participen les agències de turisme de les regions de Toscana, Letònia, Flandes Oriental, Limburg Sud (Holanda) i Creta, així com l'ATB.

A través de la cooperació interregional, es desenvoluparan eines per a:
- augmentar la visibilitat en el mercat de les destinacions que hi participen;
- valoritzar els atractius turístics, naturals i culturals, a través de millors accions de màrqueting, de branding i de comunicació;
- fomentar la innovació de l'oferta turística;
- incrementar les sinergies en turisme entre el sector privat i els agents públics;
- crear una oferta de paquets i productes turístics més personalitzats que ajudi a la diversificació de l'oferta;
- impulsar les cadenes de valor locals i l'excel·lència pel desenvolupament temàtic