1 febrer 2023 <10aL>Presidenta

El Govern internalitza els 315 treballadors i treballadores del serveis informatius d'IB3 i els seus serveis associats

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

La presidenta del Govern i la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat han visitat les instal·lacions de Son Bugadelles

El Govern assumeix una inversió de 3,8 milions anuals per fer possible aquest servei públic essencial

 

El Govern ha fet efectiva des d’avui la internalització dels serveis informatius de la radiotelevisió pública IB3 i dels seus serveis associats, que suposa la subrogació de les places de 315 treballadors i treballadores a l’Ens, la qual cosa afecta a unes 350 persones.

D’aquesta manera, el Govern de les Illes Balears, així com els partits que li han donat suport en aquesta qüestió, mostren el seu compromís per una ràdio i una televisió independents, de qualitat i amb una funció de servei públic essencial . La inversió que assumeix el Govern per fer-ho possible és d’aproximadament 3,8 milions d’euros anuals.

Aquest dimecres, la presidenta del Govern, Francina Armengol, ha visitat les instal·lacions de Son Bugadelles, a Calvià, i ha pogut conversar amb els seus professionals, acompanyada de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, Mercedes Garrido, del director general de l’EPRTVIB, Andreu Manresa, així com per altres directius i els representants dels comitès de les diferents empreses que s'internalitzen.

La presidenta ha destacat que «era un compromís que teníem des del Govern i dels partits que li donen suport i hem complit amb la paraula donada, amb una internalització que és de justícia per als treballadors i treballadores de la televisió i la ràdio públiques».

Armengol ha explicat que internalitzar aquestes 315 places «suposa multiplicar per quatre la plantilla d’IB3, la qual cosa vol dir que la feim més forta, empoderada i poderosa en un moment en el qual la societat necessita uns mitjans públics amb garantia de pluralitat en la informació, veracitat i objectivitat perquè és un dret que la ciutadania té».

Aquest procés arriba quan IB3 complirà 18 anys el pròxim 1 de març, i ho fa «amb una projecció de més empenta, amb més personal propi, amb garantia de més mitjans, amb projecció de futur i amb unes bones dades d’audiència que són fruit de la feina dels magnífics professionals que té la casa», ha remarcat la presidenta.

En concret, suposa la integració dels treballadors i treballadores de cinc contractes diferents que han estat prorrogats fins el dia 31 de gener de 2023: el servei de suport tècnic de l’ens públic (20 persones); el servei d’operació tècnica dels equips i sistemes d’IB3 Ràdio (15 persones), el servei d’operació tècnica dels equips i sistemes d’IB3 Televisió (31 persones); el servei de producció de materials audiovisuals i multiplataforma de continguts informatius. (202 persones) i el servei d’explotació d’estudis i exteriors d’IB3 Televisió. (47 persones).

Un cop es produeix la subrogació, els passos que cal seguir seran la convocatòria d’eleccions parcials per constituir el nou Comitè d’Empresa; la negociació amb el nou Comitè d’Empresa per a la integració definitiva del personal i l’adaptació a les condicions públiques, i, finalment, la negociació d’un nou conveni col·lectiu. La subrogació dels 315 llocs de treball es produeix en les mateixes condicions que actualment tenien, tot i que passaran a ser considerats personal laboral, en tractar-se de personal d’una empresa pública.

Les condicions per a la internalització s’han anat treballant en una comissió conjunta entre el Govern, la direcció de l’ens i el comitè d’empresa. Per preparar el procés, el Consell de Govern del passat 14 de novembre va autoritzar una despesa de 645.919 euros per a l’adquisició de càmeres i accessoris per a la producció dels serveis informatius d’IB3. El procés d'internalització obliga a la compra d'equips que fins al moment eren aportats per les empreses adjudicatàries, amb la finalitat de continuar oferint els serveis informatius amb les mateixes condicions que fins ara s’han realitzat.

A més a més, també per avançar cap a la internalització, es va autoritzar una despesa de 895.388 euros a favor de l’ens públic per a la contractació del subministrament amb rènting de 36 vehicles durant quatre anys, de l’1 de febrer del 2023 a l’1 de febrer del 2027, per assegurar la mobilitat necessària de l’equip de notícies de la ràdio i la televisió.