El 28 d’agost de 2020, el Servei de Salut va posar en marxa InfoCOVID (900 100 971) amb l’objectiu d’evitar el col·lapse de les diferents línies telefòniques d’atenció a l’usuari en matèria sanitària (Cita Prèvia, centres de salut i 061) provocat per les consultes relacionades amb la pandèmia, que comprometia l’accessibilitat dels usuaris al sistema sanitari i augmentava el risc de propagació del contagi i l’empitjorament de les patologies convencionals. InfoCOVID havia de complir certes premisses: solucionar els dubtes dels usuaris, detectar precoçment els contagis i donar cites, i evitar l’afluència presencial d’usuaris a l’atenció primària i als serveis hospitalaris d’urgències .
Aquell dia van començar a fer feina sis persones per torn; un any després, la plantilla per torn en els dies laborables és de setanta-cinc persones, i en aquest període han atès 1.214.142 telefonades. Així i tot, s’han anat habilitat altres línies telefòniques en funció de les necessitats:
Del total de telefonades ateses, gairebé la meitat (exactament 603.074) han estat per a InfoCOVID i InfoCOVID Pediàtric. Per la seva banda, Infovacuna ha atès 527.645 telefonades, i la resta han tingut com a destinataris Infotarjeta, Infoturismo i Autotest COVID.
A totes les telefonades ateses cal sumar-hi les que s’han fet des de cada dispositiu: durant tot l’any 2021, des de totes les línies s’han fet 486.310 telefonades relacionades amb la citació per a la vaccinació, amb gestions relatives a la pandèmia i per depurar les bases de dades. La suma de telefonades ateses i fetes ascendeix a 1.700.452.
A hores d’ara, els telèfons d’Infovacuna, InfoCOVID i Infoturismo continuen funcionant de 7.00 a 21.00 hores del dilluns al dissabte i de 8.00 a 21.00 hores el diumenge i els dies festius.