Les associacions de criadors d'animals de bestiar de raça autòctona han d'obtenir el seu reconeixement oficial i han d'estar inscrites en el registre d'associacions de criadors d'animals de bestiar de raça autòctona.
La inscripció d'una associació en el registre suposarà el seu reconeixement com a representant de la raça en qüestió davant la Conselleria d'Agricultura i Pesca.
La suspensió d'activitats per un període superior a un any serà motiu de baixa en el registre.
Les races autòctones de les Illes Balears són:
- Vaca mallorquina
- Vaca menorquina
- Ovella mallorquina
- Ovella roja mallorquina
- Ovella menorquina
- Ovella eivissenca
- Cabra eivissenca
- Porc negre mallorquí
- Cavall mallorquí
- Cavall menorquí
- Ase mallorquí
- Gallina mallorquina
- Gallina menorquina
Associacions de criadors d'animals de bestiar de races autòctones de les Illes Balears
Els requisits per obtenir el reconeixement oficial són:
1. Disposar de personalitat jurídica d'acord amb la normativa vigent.
2. Que les finalitats principals de l'associació siguin el foment de la cria i l'explotació de la raça esmentada.
3. Que els estatuts d'aquestes garanteixin la participació democràtica dels seus membres.
4. Que existeixi una sola associació representativa de la raça en qüestió.
5. Demostrar la capacitat per exercir els controls necessaris per portar eficaçment els registres genealògics, amb mitjans tècnics, personals, informàtics i materials propis o convenis amb entitats capacitades.
6. Presentar proposta formal de compliment amb els requisits necessaris per a l'obertura del llibre genealògic de cada raça, que són:
6.1. Definició del morfotip racial
6.2. Establir el sistema d'identificació dels animals.
6.3. Definir el sistema de registres que inclogui les valoracions mínimes exigibles per a la inclusió dels animals en aquests.
6.4. Descriure el programa de conservació o millora de la raça i utilització de les dades obtingudes del llibre genealògic.
6.5. Elaborar el reglament de funcionament intern del llibre genealògic que prevegi l'absència de discriminació en la inscripció dels animals en aquest i el règim disciplinari. Així mateix, regularà la creació de la comissió d'admissió i la de les comissions avaluadores.
7. Aportar certificació de la relació de socis, explotacions i cens dels animals de cada soci.
No
Anualment, dins el primer trimestre, les associacions han de presentar un informe de les activitats desenvolupades per l'entitat, relació actualitzada de ramaders que hi estaven i censos de la raça en qüestió, d'acord amb els formularis que aquest efecte subministrarà el servei de ramaderia.
A la Direcció General d'Agricultura, a les delegacions de l'empresa pública FOGAIBA (Palma, Campos, Felanitx, Manacor, Inca, sa Pobla i Sóller), als consells insulars d'Eivissa i Formentera i de Menorca, o bé en la forma prevista en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Generaldirektorin , Allgemeine Richtung|leitung|steuerung Von Land- Und Meeres-medium
Maschinelle Übersetzung. Entschuldigung für die Unannehmlichkeiten