Logo del Govern de les Illes Balears

Recerca avançada

Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (fogaiba)

Ajudes per a les Agrupacions de Defensa Vegetal i a les ATRIA, per al foment de l’associacionisme agrari amb finalitats de defensa vegetal, per a l’any 2012

Atenció. El següent tràmit es pot realitzar telemàticament per mitjà d'aquesta web.

Per raons de funcionalitat i seguretat al realitzar les tramitacions es necesita tindre activat Javascript al seu navegador. Si no sap com activar-lo consulte amb el seu proveedor habitual o fiques en contacte amb nosaltres al nostre servei de Informació i queixes.

1. S’aprova la convocatòria d’ajudes destinades al foment de l’associacionisme agrari amb finalitats agroambientals i, en concret, de les Agrupacions de Defensa Vegetal (ADV) constituïdes d’acord amb l’Ordre del conseller d’Agricultura i Pesca, de 7 de març de 1990, que regula les Agrupacions de Defensa Vegetal, amb la finalitat de col·laborar amb l’administració en la lluita col·lectiva contra els agents nocius dels vegetals, d’acord amb el que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005.

2. A efectes d’aquesta Resolució, durant els cinc primers anys de funcionament de les ADV tendran la consideració d’Agrupacions per a Tractaments Integrats en Agricultura (ATRIA) i, per tant, podran accedir a les ajudes que per a aquestes finalitats estableix el Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient.

3. L’àmbit territorial d’aplicació d’aquestes ajudes és, per a les ATRIA, les Illes Balears i, per a les ADV, l’illa de Mallorca.
(veure les especificacions de la convocatòria)

Destinataris

1. Poden ser beneficiàries d’aquestes ajudes les Agrupacions de Defensa Vegetal constituïdes d’acord amb l’Ordre del conseller d’Agricultura i Pesca, de 7 de març de 1990, i inscrites en el Registre d’ADV amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de les sol·licituds que realitzin les actuacions d’assistència tècnica previstes a l’annex III de la present Resolució.

2. Les associacions de defensa vegetal inscrites abans de la Resolució del director general d’Agricultura de 25 de gener de 2005, per la qual es fixa la superfície mínima per a cada tipus de cultiu que han de tenir les Agrupacions de Defensa Vegetal, que no tinguin les superfícies mínimes establertes per a cada tipus de cultiu requerides en l’esmentada Resolució, podran ser beneficiàries d’ajudes per a les actuacions previstes a les lletres a), b), c) i d) de l’apartat quart de la present Resolució, en la quantia proporcional a la seva superfície.
(veure les especificacions de la convocatòria)

Requisits

3. A més dels requisits establerts en els apartats anteriors, hauran de complir els requisits prevists en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

4. No podran ser beneficiaris de les subvencions previstes a la present Resolució les persones, les entitats i les associacions que concorrin en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions. La justificació de no estar sotmesos a les prohibicions esmentades es farà així com estableix l’apartat 6 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
(veure les especificacions de la convocatòria)

Termini màxim per a la resolució

El termini màxim per a dictar la resolució expressa és de sis mesos, comptats a partir de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds.

Termini màxim per a la notificació

El termini màxim per a notificar la resolució expressa és de sis mesos, comptats a partir de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, i s’ha de notificar individualment a les persones interessades. Transcorregut aquest termini sense haver-se notificat resolució expressa, s’ha d’entendre desestimada la sol·licitud.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'iniciació

d'ofici

Fi de la via administrativa

No

Llistat de normatives

Simplificació documental

Documents

Presentació de sol.licituds

    Presentació: El termini de presentació de sol·licituds començarà a comptar des de la data de la publicació en el BOIB d’aquesta Resolució i acabarà el 11 de maig de 2012.

    Lloc: S’han d’adreçar al president del FOGAIBA i s’han de presentar en el registre del FOGAIBA, en el registre de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori, en el registre electrònic de l’Administració de la CAIB o en qualsevol dels registres que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, (veure les especificacions de la convocatòria)

    Documentació:
    S'han d’adjuntar la documentació següent:
    a) Fotocòpia compulsada del NIF de l’entitat.
    b) Fotocòpia compulsada del DNI del representant.
    c) Fotocòpia compulsada dels estatuts, reglament o escriptura de constitució de l’entitat, correctament inscrits en el registre corresponent, i acreditació de la representació amb la qual se signa la sol·licitud.
    d) Sol·licitud de transferència bancària (imprès TG002) o document acreditatiu de la titularitat del compte bancari.
    e) El Pla d’actuació que defineix les línies principals de treball de l’ADV per a l’any de la convocatòria de l’ajut.
    (veure les especificacions de la convocatòria)

Òrgan competent per resoldre

null, Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (fogaiba)

Centres

  • Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (fogaiba)
    C/ dels Foners, 10 07006  Palma
    Tel.: 971 17 66 66
Mapa  -  RSS  -  Mòbil
© Govern de les Illes Balears