S’aprova la convocatòria de les ajudes destinades a la reconversió de plantacions de cítrics, per a l’any 2012, en el marc del que estableix el Reial decret 1799/2008, de 3 de novembre, pel qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió d’ajudes destinades a la reconversió de plantacions de determinats cítrics, publicat en el BOE núm. 266, de 4 de novembre de 2008 i modificat pel Reial decret 75/2009, de 30 de gener (BOE núm. 27, de 31 de gener de 2009) i pel Reial decret 1787/2011, de 16 de desembre (BOE núm. 303 de 17 de desembre de 2011).
Constitueix l’objecte de la present convocatòria fomentar en les explotacions de taronges, satsumes, clementines, mandarines híbrides, mandarines comunes, llimones i poncems, la reconversió de les plantacions mitjançant el canvi de varietat, clon o espècie.
L’àmbit territorial d’aplicació d’aquestes ajudes serà la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Poden ser beneficiaris de les ajudes els titulars de les explotacions agràries que duguin a terme les actuacions previstes a l’apartat quart de la present Resolució i que, a data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, estiguin inscrits en el Registre general d’explotacions agràries de les Illes Balears (RGEA), disposin d’un Pla de reconversió i compleixin algun dels requisits que es relacionen a l'apartat següent.
a) Estar afiliats a una Organització de productors, d’ara endavant OPFH, legalment reconeguda segons el Reglament (CE) núm. 1234/2007 del Consell, de 22 d’octubre de 2007, pel qual es crea una organització comuna de mercats agrícoles i s’estableixen disposicions específiques per a determinats productes agrícoles (Reglament únic per a les OCM).
b) Estar afiliats a una Organització de productors o a una Agrupació de productors, d’ara endavant OPFH, de les esmentades en els apartats 2 i 4 de l’article 203 bis del Reglament (CE) núm. 1234/2007 del Consell, de 22 d’octubre de 2007.
c) No estar afiliats a una OPFH i que:
1r. Comercialitzin la seva producció, justificant que disposen d’instal·lacions de condicionament de la producció,
2n. o
i) Justifiquin que han comercialitzat els seus cítrics, durant els tres anys precedents a la percepció de l’ajuda, a través d’una OPFH o d’una altra entitat que està donada d’alta a l’IAE, per a l’activitat comercialitzadora, o bé
ii) Que presentin un acord per a la comercialització dels seus cítrics durant els tres anys següents a la percepció de l’ajuda, amb aquestes entitats. En cas que el beneficiari no disposi de més fruita que aquella que procedeix de la plantació que ha de reconvertir, aquest acord serà de la fruita de la nova plantació, durant els tres anys següents a la seva entrada en producció.
El termini màxim per a dictar la resolució expressa és de sis mesos a comptar des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds.
El termini màxim per notificar la resolució expressa és de sis mesos a comptar des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds i s’ha de notificar individualment a les persones interessades.
Negatiu
d'ofici
No
null, Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (fogaiba)