Most current: 14/01/2009
La Fundació Banc de Sang i Teixits (FBSTIB) va registrar durant 2008 un augment del 6,7% en les donacions de sang a les Illes Balears, el que es tradueix en un total de 41.185 donacions de sang (38.602 donacions l'any 2007), corresponents a 26.443 donants atesos, dels quals 5.707 era la primera vegada que donaven (44% més de nous donants que el 2007). D'aquestes donacions, es varen realitzar 2.777 donacions per afèresi i hi va haver 1.667 campanyes de donació.
A Mallorca es varen realitzar 32.767 donacions de sang (incloses les donacions per afèresi) durant 2008. És significatiu que de 4.641 donants, ho van fer per primera vegada, la qual cosa representa un augment del 48,7% de donants nous respecte a l'any anterior. La dada més destacable a l’illa és la quantitat de donants nous registrats a la capital: un total de 3.108 donants nous (gairebé el doble que al 2007). A l’illa de Menorca, les donacions de sang realitzades han estat 3.622 -un 20% més que l'any anterior-. S'han registrat 353 donants nous, un 13% més que al 2007. A Eivissa i Formentera, 4.796 persones donaren sang, 713 d'aquestes donaren per primera vegada. Quant a les donacions per afèresi, al 2008 s'han realitzat un 17,4% més d'aquest tipus de donació.
Actualment, per cobrir les necessitats de sang i per arribar a l'autosuficiència, la FBSTIB estima que les Illes Balears necessiten 4.650 donacions de sang al mes (al 2008 es varen realitzar 3.432 al mes com a mitjana) i 45.000 anuals, unes xifres que no s'han aconseguit, i que fan que la nostra comunitat encara no sigui autosuficient quant a les reserves de sang.
Una donació de sang, tres vides
La donació de sang és totalment voluntària, altruista i necessària. La sang és necessària per realitzar intervencions quirúrgiques, per atendre accidents de trànsit, per a tractaments contra el càncer, per realitzar trasplantaments i per guarir moltes altres malalties. Qualsevol persona sana, entre 18 i 65 anys i que pesi més de 50 quilos pot donar sang.
La promoció de la donació sang es fa conjuntament entre la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears (FBSTIB) i les associacions de donants de sang de les Illes Balears. A la pàgina web de la Fundació: www.fbstib.org es poden consultar els llocs i els horaris de les pròximes campanyes de donació.
Automatic translation. Sorry for the inconvenience