Logo del Govern de les Illes Balears

Detall de la fitxa

El conseller de Turisme presideix la Mesa del Transport Aeri i el Comitè Assessor de Cogestió Aeroportuària

Most current: 29/06/2012

El conseller de Turisme i Esports, Carlos Delgado, ha presidit una nova sessió ordinària de la Mesa del Transport Aeri en què s'ha informat als assistents de l'estat actual de la declaració de l'Obligació de Servei Públic Menorca-Madrid i de la imminent publicació de la seva aprovació, adoptada pel Consell de Ministres el passat dia 15, tant en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) com en el Diari Oficial de la Comunitat Europea.

En el transcurs de la trobada, també s'ha exposat als presents la incorporació en els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) de la disposició addicional relativa a l'aplicació d'una política de taxes aeroportuàries específica per als territoris no peninsulars com les Balears i centrada en la reducció de les taxes aeroportuàries en un 10% en els anomenats "mesos valle", en què baixa el nombre d'aerolínies que operen a les illes i que comprenen de novembre a març. Al respecte, s'ha anunciat la creació d'un grup de treball entre el Govern balear i AENA per dur a terme un seguiment de l'aplicació d'aquesta reducció amb l'objectiu de poder millorar aquest percentatge per contribuir a la desestacionalització, fomentar el trànsit aeri a temporada baixa i incentivar l'ús de les instal·lacions aeroportuàries.

Respecte a la connectivitat aèria, també s'ha indicat als membres assistents que el proper dia 12 de juliol tindrà lloc el comitè de rutes de l'aeroport de Palma i el dia 27 el de Maó. Tots dos comitès se sumaran al comitè de rutes de l'aeroport d'Eivissa celebrat ja el passat mes de maig.

Un altre dels punts analitzats a la Mesa del Transport Aeri ha estat l'aplicació de la sol·licitud del certificat de resident. Al respecte, s'ha informat que el Ministeri de Foment està estudiant, junt amb un equip de treball de la Direcció General d'Aviació Civil i de la Marina Mercant, la possibilitat d'aplicar un sistema informatitzat per a l'emissió de certificats amb connexió a l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Al respecte, s'ha acordat, i després de recollir la inquietud dels representants de les aerolínies presents, sol·licitar al Ministeri quina serà la posició a adoptar respecte a la situació dels bitllets que ja han estat venuts quan, a primers de setembre, entri en vigor l'obligació de presentar el certificat de resident.

Després de la celebració de la Mesa del Transport Aeri, que ha comptat amb la participació dels representants de les conselleries d'Agricultura, Vicepresidència Econòmica, Salut, Consells Insulars, Cambres de Comerç, AECA, AVIBA, USCA, APROCTA, els directors dels aeroports d'Eivissa i Palma, la delegació de Balears de l'Associació d'Enginyers Aeronàutics d'Espanya; representants de línies aèries, CAEB, PIME i membres de CCOO, UGT i USO, s'ha celebrat també el Comitè Assessor de Cogestió Aeroportuària.

En el transcurs del Comitè s'ha informat de la creació, per part del Ministeri de Foment, dels Comitès de Coordinació Aeroportuària, mitjançant l'aprovació d'un Reial Decret, entre l'Estat i les comunitats autònomes amb què es cerca reforçar la participació de les institucions en el nou model de gestió d'AENA.

Sitemap  -  RSS  -  Mobile

Automatic translation. Sorry for the inconvenience

© Govern de les Illes Balears