Logo del Govern de les Illes Balears

Detall de la fitxa

El nou Hospital Can Misses augmentarà la seva superfície dels 26.002 m2 actuals als 72.148 m2

Letzte Aktualisierung: 09/06/2009

El nou Hospital Can Misses augmentarà la seva superfície en passar dels 26.002 metres quadrats actuals fins al 72.148. Aquest projecte, una prioritat de la Conselleria de Salut  i Consum i del Govern de les Illes Balears, escurçarà els terminis perquè sigui una realitat desprès que el Consell de Govern aprovàs, el passat 8 de maig, el Decret llei de mesures urgents per a la seva construcció. El nou hospital suposarà una inversió, entre edificació i equipament, propera als 111 milions d’euros.

El Decret llei possibilita la immediata execució de les obres, en tractar-se el nou hospital d’una necessitat de primer ordre per al conjunt dels ciutadans d’Eivissa i que no permet demores derivades de l’aprovació i posterior execució del planejament.  D’aquesta manera, i segons les previsions de la Conselleria de  Salut i Consum, l’obra es podrà licitar durant l’estiu i la construcció del nou Can Misses s’iniciarà durant el mes de novembre.

El projecte definitiu d’execució de les obres estarà finalitzat el proper mes de juny ja que, desprès de la selecció del  projecte guanyador mitjançant un concurs d’idees, s’ha desenvolupat un procés de revisió i millora. Per dur a terme aquesta revisió,  s’han creat grups de feina on hi han participat els professionals de l’hospital, tècnics del Servei de Salut de les Illes Balears i els arquitectes redactors del projecte.

Aquesta revisió ha suposat un increment de 4.148 m2 sobre el pla funcional i contempla el manteniment de la reserva d’espai per a l’atenció sociosanitària. Igualment, també preveu la construcció del Centre de Salut de Sant Josep i integra l’actual Centre de Salut de Can Misses.

Recursos del nou hospital
-L’àrea d’hospitalització passa a ser de 262 llits distribuïts en 199 habitacions. Un 50% d’elles, seran individuals per afavorir el confort dels pacients.  Actualment, Can Misses té 188 llits.
-El projecte contempla 8 quiròfans i, per tant, el nou hospital guanya 2  respecte de l'actual, que compta amb 6.
-Es triplica l’espai de les urgències , amb una ampliació de 19 boxes d'urgències.
-El nou Hospital comptarà amb 58 consultes, front les 38 actuals, i es crea una zona especifica amb 48 gabinets terapèutics i d’exploració.
-L’hospital de dia passa a disposar 60 llocs, front els 19 actuals.
-Tindrà 2 sales de parts i 10 sales combinades per prepart, part i postpart. Actualment compta amb 2 sales de part.
-Radiologia disposarà de 15 sales d'imatge, per a la realització de proves mínimament invasives.

El nou hospital permetrà ampliar i millorar la cartera de serveis actuals,  potenciarà determinats serveis i n’incorporarà de nous
Com a novetats més rellevants, destaquen l’ampliació de l’oferta d’especialitats i serveis a: Hospital de Dia Oncohematològic i Mèdic, Hospital de Dia Psiquiàtric, Hospital de Dia Quirúrgic, Neurocirurgia, Cirurgia Vascular i Maxilo-facial, Unitat de Trastorns Alimentaris, Hemodinàmica, Urodinàmica, Consell Genètic Oncològic, Ressonància Magnètica, Radioterapia i Telemedicina (Teleoftalmologia, Teleradiologia, etc.)

Karte  -  RSS  -  Motiv

Maschinelle Übersetzung. Entschuldigung für die Unannehmlichkeiten

© Govern de les Illes Balears