Logo del Govern de les Illes Balears

Detall de la fitxa

Constituït el Fòrum TDT de les Illes Balears

Darrera actualització: 01/06/2010

Aquest Fòrum es constitueix amb l’objectiu de coordinar els esforços i la comunicació entre tots els agents implicats en el procés d’implantació de la Televisió Digital Terrestre a la nostra comunitat autònoma. Un altre dels objectius que es fixa el Fòrum és convertir-se en un observatori d’aquest procés i la seva evolució.

A la reunió hi han assistit representants de tots els agents convocats que són les administracions central, autonòmica, insulars i municipals, els emissors, els operadors, els antenistes, els enginyers de telecomunicacions i representants del sector del comerç d’electrodomèstics de la línia marró. S’ha acceptat el suggeriment de convocar a la propera reunió a representants dels administradors de finques, perquè també formin part del Fòrum, ja que el procés d’antenització que s’ha de realitzar als habitatges plurifamiliars els afecta directament.

El director general de Tecnologia i Comunicacions, Antoni Manchado ha declarat a la roda de premsa posterior, que “l’acollida de la iniciativa ha estat molt bona. Era molt necessari convocar aquest Fòrum per coordinar les actuacions de tots els sectors implicats”. “Aquesta serà la plataforma mitjançant la qual l’administració els podrà informar directament de les polítiques que va posant en marxa, i els altres agents ens comunicaran els seus plans d’actuació”.

Els tres indicadors fixats per fer el seguiment del procés d’implantació tecnològic de la TDT a la Comunitat són: la cobertura per zones i canals, el procés d’antenització de les llars i l’evolució de les vendes de decodificadors i aparells de televisió adaptats.

Els recursos es dedicaran principalment a tres línies d’actuació: 

  • Campanyes d’informació i sensibilització de la població.
  • Anàlisi i millora de les infraestructures, on es farà un esforç per ampliar la cobertura, i es fixa com a objectiu de legislatura arribar al 100%.
  • Subvencionar una part del cost d’adaptació de les antenes dels habitatges, a través dels instal·ladors.

La propera reunió s’ha fixat pel dia 30 d’abril.

Documents

Mapa  -  RSS  -  Mòbil
© Govern de les Illes Balears