Darrera actualització: 16/05/2012
El conseller d’Educació, Cultura i Universitats, Rafael Bosch, ha inaugurat l’exposició ‘Essència i presència del Museu de Mallorca’. Aquesta mostra suposa també la inauguració oficial de la nova seu provisional del Museu de Mallorca al Centre de Cultura de “Sa Nostra”, als espais cedits per l’entitat “Sa Nostra”, Caixa de Balears, mentre es desenvolupen els treballs de restauració del casal de Ca la Gran Cristiana, seu principal del Museu de Mallorca.
L’exposició recull una mostra d’algunes de les peces més emblemàtiques del fons museístic del Museu de Mallorca i es podrà visitar gratuïtament de dilluns a divendres, entre les 11 i les 20 hores, i els dissabtes d’11 a 14 hores.
Així, els visitants podran contemplar unes tres-centes obres representatives de les diferents seccions del Museu, les quals s’exposaran ordenades per àmbits i cronològicament, aprofitant les cinc sales de la planta noble del Centre de Cultura “Sa Nostra”. Aquests cinc espais presenten, respectivament, peces de les següents èpoques:
1. De la prehistòria a la protohistòria
2. Cultura romana i antiguitat tardana
3. L’època medieval: de la cultura andalusina a la societat feudal
4. L’època del barroc
5. El modernisme
Alguns exemples de les obres presents en aquesta mostra són ‘El Guerrer gran de Son Favar, Capdepera’; ‘L’encenser de Son Espases’; ‘El tresoret almohade, Sencelles’; ‘Paris i Helena’, de Mattia Preti, i ‘Ceràmiques de La Roqueta’.
Amb l’exposició ‘Essència i presència del Museu de Mallorca’ la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats pretén fomentar la presència del Museu dins la vida cultural de l’illa, a més d’oferir una representació de les diferents seccions i col·leccions del Museu i disposar de la base expositiva necessària per continuar amb els programes didàctics i de difusió del Museu de Mallorca, com ‘La peça del mes’ o ‘Les aules del Museu’.