Darrera actualització: 27/01/2012
El Consell de Govern ha decidit encarregar a la Conselleria d’Administracions Públiques el desenvolupament d’un Pacte Local a les Illes Balears. L’objectiu és dotar als ajuntaments de més presència en el debat d’algunes de les problemàtiques que els afecten i dotar-los de més pes específic en la presa de determinades decisions. Per fer-ho, i segons estableix el que ha aprovat el Consell de Govern, la Conselleria d’Administracions Públiques elaborarà un protocol general de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears i la Federació d’Entitats Locals (FELIB).
El protocol, que s’aprova elaborar, servirà per definir la metodologia i el marc general per en què es desenvoluparà la cooperació entre el Govern i la FELIB, per acabar desenvolupant el futur Pacte Local a les Illes Balears.
Aquesta cooperació tindrà diverses línies d’actuació que aniran adreçades a la delimitació del marc competencial de les entitats locals així com a l’establiment de criteris d’actuació conjunta per al desenvolupament de l’administració electrònica, de la simplificació administrativa i, en general, dels sistemes de qualitat en l’àmbit de l’administració local que permetin la prestació d’un servei públic eficaç i eficient dins un marc d’austeritat i optimització dels recursos de les diferents administracions públiques. El resultat d’aquesta cooperació ha de servir, a la vegada, per a l’elaboració de la proposta d’un nou horitzó de la normativa bàsica estatal de règim local.
Per tal de desenvolupar tots els eixos del Pacte Local es crearà un òrgan mixt amb representació tant del Govern de les Illes Balears com de la FELIB per impulsar el procediment.