Most current: 04/11/2010
La puntuació mínima per assolir un certificat oficial de nivell de català a la comunitat autònoma de les Illes Balears serà de 50 punts a partir del mes de juny de 2011, quan es facin les primeres proves de nivell d’acord al nou Decret que estableix les equivalències amb el Marc europeu comú de referència per a l’avaluació de les llengües. La nova norma que s’ha d’aprovar ajusta la puntuació de les proves per tal siguin els 50 punts i no els 72, com fins ara, els que marquin l’aprovat.
Abans que entri en vigor el nou decret, la Direcció General de Política Lingüística convocarà, per al febrer de 2011, una darrera prova extraordinària dels nivells B i C actuals, per donar resposta a la gran demanda social existent, mentre s’enllesteix el procés que regula les noves equivalències.
El conseller d’Educació i Cultura, Bartomeu Llinàs, i la directora general de Política Lingüística, Margalida Tous, han donat a conèixer avui el contingut del decret que té l’objectiu de modificar els certificats que acrediten de manera oficial el coneixement de català per part de la població adulta amb independència de l’ensenyament reglat de la llengua.
Aquesta modificació respon a la necessitat d’adaptar els certificats de català que expedeix la Direcció General de Política Lingüística al Marc europeu comú de referència per a l’avaluació de llengües modernes, del Consell d’Europa, que estableix una gradació més precisa dels nivells de llengua.
Automatic translation. Sorry for the inconvenience