Darrera actualització: 12/07/2012
La 30 edició del Saló Nàutic Internacional de Palma, que tendrà lloc del 28 d’abril a l’1 de maig de 2013, comptarà amb tres zones diferenciades: una dedicada a les embarcacions d’ocasió, una altra per a la nàutica tradicional i una tercera destinada a les embarcacions de gran eslora i brokers, a fi de donar cabuda a tota la tipologia de vaixells i serveis que hi ha en el mercat.
Així es va acordar en la reunió del comitè organitzador de la fira nàutica, que va tenir lloc ahir a l’horabaixa en l’edifici de la Vicepresidència Econòmica del Polígon de Son Castelló i que va estar presidida pel director general de Comerç i Empresa, César Pacheco. A la trobada hi van assistir també representants de l‘Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI), de Ports de les Illes Balears, de la Cambra de Comerç i de les associacions del sector AENB, ANADE, APEAM i FENIB així com el director del saló, Chema Sans.
En el decurs de la reunió es va mostrar el plànol de la propera edició de la fira, que comptarà amb una superfície de terra de 5.000 metres quadrats i 202 amarraments en el port de Palma. Així mateix, es van debatre aspectes tècnics com ara els preus dels espais o les possibles dates per a l’inici de la comercialització.
Els integrants del comitè va coincidir en el fet que la propera edició ha de ser un revulsiu per acabar de consolidar la fira i diferenciar-la d’altres que es duen a terme a altres ciutats europees, i més tenint en compte que el 2013 es compliran tres dècades de celebració del saló.
En aquest punt, es va acordar treballar en un ampli programa d’activitats complementàries amb la intenció de convertir el Saló Nàutic de Palma en un fòrum molt dinàmic d'esport i activitats nàutiques. Es preveu que les diferents federacions vinculades a la nàutica realitzin activitats de formació i introducció a les seves disciplines. Alguns d’aquestes esdeveniments alternatius podrien ser la competició Mallorca Surf Action, una desfilada nàutica, la celebració del festival Maremostra o tallers d’iniciació a diverses modalitats esportives. Tot això amb la idea de convertir el Saló en una fira polivalent que permeti convertir Palma en la capital nàutica mundial durant una setmana.