Logo del Govern de les Illes Balears

Detall de la fitxa

El conseller Simón Gornés explica la nova ordre d’uniformitat al Consell de Coordinació Policial de Menorca

Darrera actualització: 15/06/2012

El Conseller d’Administracions Públiques, Simón Gornés, ha presidit a l’Ajuntament de Maó la reunió del Consell de Coordinació Policial de Menorca. Entre els temes que s’hi han tractat hi figura la creació d’una associació entre tots els municipis per compartir recursos policials, la presentació de l’aplicació informàtica de seguiment d’emergències CADMóbil 112 i la nova ordre d’uniformitat, pendent d’aprovació definitiva.

L’ordre d’uniformitat, amb informe favorable de la Comissió de Coordinació de Policies Locals de les Illes Balears, estableix un uniforme nou i diferent per als policies locals, d’un únic color (blau marí). La directora general d’Interior, Emergències i Justícia, Isabel Febrer, ha explicat als representats en el Consell de Coordinació de Policies Locals de Menorca que a partir del moment en què l’ordre s’aprovi definitivament els Ajuntaments tindran 4 anys per adquirir els uniformes nous. D’aquesta manera es vol evitar generar nous problemes econòmics als municipis, alhora que s’aposta per un uniforme més econòmic que l’anterior i que farà més fàcil la identificació dels policies locals per part dels ciutadans, ja que en tots els municipis aniran vestits igual.

Com en el cas del Consell de Coordinació Pitiús, celebrat ahir a Sant Josep de Sa Talaia, la Direcció General d'Interior, Emergències i Justícia ha explicat a les policies locals de Menorca les avantatges que té la integració dels seus agents dins el sistema de gestió d'emergències CADMóbil de l'112. Es tracta d’una aplicació per a smartphones que ara ha sortit en la seva versió per a Android i que permet seguir l’evolució de les incidències que es recullen des de l’112. Amb aquesta aplicació, les policies locals de Menorca podrien saber al minut en quin punt es troba cada incident, quina informació han aportat al seu respecte altres organismes que també hi intervenen, el nivell de gravetat de l’emergència, etc.

La coordinació entre els diversos cossos de policia de l'illa de Menorca i altres organismes ha estat un altre dels temes tractats en aquest Consell de Coordinació de Policies Locals que es reuneix periòdicament cada 6 mesos

Mapa  -  RSS  -  Mòbil
© Govern de les Illes Balears