Logo del Govern de les Illes Balears

Detall de la fitxa

Les obres de la nova Unitat Bàsica de Salut des Molinar estaran acabades durant el primer trimestre de 2011

Dernière actualisation: 03/12/2010

El conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs, acompanyat del director de la Gerència d’Atenció Primària, Atanasio García, ha visitat les obres de la nova Unitat Bàsica de Salut des Molinar. El conseller ha pogut comprovar l’estat actual de les obres, que ja han superat l’equador del procés constructiu i que, segons les previsions, estaran enllestides durant el primer trimestre de 2011.

En aquests moments, ja estan enllestits l’estructura de l’obra, la coberta i els paviments. A hores d’ara es treballa en les instal•lacions elèctriques, de climatització i d’energia solar i en el tancament de la façana. Així mateix, s’hi estan fent els enrajolats i els revestiments interiors i la instal•lació de l’ascensor. La darrera part de l’obra seran les marqueteries.

Les futures instal•lacions —ubicades al solar de La Petrolera (carrer de Guayaquil, 9)— substituiran les actuals, que han quedat obsoletes a causa del volum de població assignada. La Unitat Bàsica de Salut des Molinar donarà cobertura a 5.109 persones (700 menors de catorze anys i 4.409 corresponents a medicina de família) i podrà atendre el creixement demogràfic estimat d’aquesta barriada, que podria assolir les 8.000 persones en els propers anys.

El nou edifici suplirà les deficiències de l’actual, sobretot pel que fa a l’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda i a la manca de disponibilitat d’espai, deficiències que en les instal•lacions que estan en servei no es poden millorar de cap manera. Tot plegat suposarà una millora pel que fa a la comoditat i al confort per als usuaris i per als professionals.

La Conselleria de Salut i Consum hi ha fet una inversió d’1.391.441,44 euros. L’edifici nou estarà format per tres plantes de 381,82 m2 de superfície cadascuna (en total, 1.143 m2 construïts) en un solar de 2.275 m2. Tendrà tres patis que travessaran l’edifici horitzontalment d’un extrem a l’altre i que funcionaran com a vestíbuls a cada planta i organitzaran la resta de les àrees. La prolongació del vestíbul servirà de sala de descans, amb vistes cap als molls des Portitxol. S’accedirà a l’edifici des del carrer de Guayaquil.

Les noves instal•lacions tindran més espai per a consultes que el centre actual, ja que el nombre passarà de cinc a tretze: cinc consultes de medicina de família, cinc d’infermeria, dues de pediatria i una d’infermeria pediàtrica, a més d’una sala de cures, una d’extraccions i una sala polivalent. En la nova unitat bàsica s’incrementarà de sis a deu el nombre de professionals que hi faran feina. En total hi treballaran tres metges de família, un pediatre, tres infermeres, un fisioterapeuta i dos auxiliars administratius.

Català - Castellano - English - Deutsch - Français
Plan du site  -  RSS  -  Mobile

La traduction automatique. Désolé pour le désagrément

© Govern de les Illes Balears