torna

Detall de la notícia

Imatge 1112765

La Direcció General de Salut Pública impulsa una campanya de sensibilització per prevenir el consum de drogues a l’oci nocturn

La Direcció General de Salut Pública i Consum, mitjançant el Pla d’addiccions i drogodependències de les Illes Balears (PADIB), ha impulsat una campanya de sensibilització en la prevenció del consum de drogues a l’oci recreatiu nocturn. La campanya ha estat dissenyada per Alejandro Haro, alumne del tercer curs d’arts gràfiques de l’Escola Superior de Disseny, entitat que ha col•laborat en el projecte. Consta de tres fases:

  1. Amb l’objectiu de captar l’atenció i despertar la curiositat del jovent amb imatges de persones sense afegir-hi cap missatge, de manera anònima —és a dir, sense divulgar qui promou la campanya ni quina intencionalitat té— entre el 15 i el 17 de març es va llançar la campanya distribuint adhesius per diferents espais d’oci de Mallorca (bars, pubs, locals d’oci de Palma, Manacor, Inca, Port d’Alcúdia, Pollença i Felanitx).
  2. També de manera anònima, dies després d’haver distribuït les imatges (del 22 al 24 de març) s’hi varen incorporar nous elements visuals: es varen retirar els caps dels personatges dels adhesius i es varen substituir per d’altres amb forma de calavera. Amb aquest canvi dràstic d’imatges es va incrementar un grau més l’interès i la intriga generats durant la primera fase.
  3. Demà, 4 d’abril, començarà la tercera fase amb la presentació pública de la campanya, que es durà a terme durant aquest mes a Mallorca i durant els mesos de juliol i agost a Menorca i a les Pitiüses. En aquesta fase es mostraran el missatge preventiu i la intencionalitat de la campanya fent visibles gràficament els efectes perjudicials del consum de drogues: es retiraran els personatges que apareixien en les dues fases anteriors i es mostraran imatges combinades i les conseqüències del consum.

Aquesta campanya forma part del PADIB i té l’objectiu de reduir els riscs associats a la vida recreativa entre els més joves.