Logo del Govern de les Illes Balears

Detall de la fitxa

El Govern declara d'interès autonòmic inversions en explotacions agrícoles valorades en més de 300 milions d'euros

Darrera actualització: 02/03/2009

La Conselleria d’Agricultura i Pesca ha presentat les inversions que les explotacions agrícoles i ramaderes podran fer en els propers anys emmarcades en el Decret inversor com a obres d’interès autonòmic i que, per tant, tindran una tramitació preferent.

Es tracta d’obres de millora d’explotacions agràries incloses en el nou Pla de Desenvolupament Rural, que permetrà en els propers 5 anys inversions per valor de 300 milions d’euros, amb 174 milions d’euros d’ajuda pública.

A banda de les inversions incloses en el PDR, podran ser considerades d’interès autonòmic també aquelles mesures de foment de la inversió que pugui convocar puntualment la Conselleria d’Agricultura i Pesca.

Segons ha manifestat la consellera d’Agricultura i Pesca, Mercè Amer, “és fonamental agilitzar els tràmits per a determinades obres dins el nostre sector, que demostra contínuament que és dinàmic i que vol invertir. Cal eliminar traves als pagesos perquè puguin desenvolupar la seva activitat”.

D’entre les obres que es poden dur a terme a través del PDR destaquen línies destinades als joves agricultors, a la modernització d’explotacions (magatzems, noves instal•lacions per al bestiar, maquinària diversa), valor afegit (obres relacionades amb la millora de la qualitat del producte), mesures agroambientals, etc.

Mapa  -  RSS  -  Mòbil
© Govern de les Illes Balears