torna

Detall de la notícia

Imatge 5641851

DISFAM comença les formacions a docents i famílies d'alumnat amb trastorns de l'aprenentatge

\ Mitjançant un conveni es realitzaran un total de 80 formacions a centres educatius de les Illes Balears

\ Amb l’objectiu que assoleixin els coneixements suficients per eliminar les barreres que es troba l’alumnat amb trastorns de l’aprenentatge

\ Ja s’han realitzat 24 formacions i la resta es faran al llarg d’aquest curs

 

La Conselleria d’Educació i Formació Professional i l’Associació Dislèxia i Família (DISFAM) col·laboren mitjançant un conveni per a la formació dels docents i famílies d’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu per trastorns de l’aprenentatge amb la finalitat de donar una resposta educativa adequada i reduir les situacions d’angoixa que provoquen aquests trastorns.

Avui la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, Amanda Fernández, i la vicepresidenta de DISFAM, Araceli Salas, han fet una reunió de seguiment d’aquest conveni.

Actualment DISFAM ja ha realitzat 24 d’aquestes formacions, de les quals 16 s’han fet a centres de Mallorca i 6, a Menorca. Per a aquest curs 2022-2023 estan previstes un total de 80 formacions, distribuïdes per illes de la manera següent: 64 a Mallorca, 10 a Menorca i 6 a Eivissa i Formentera.

Se’n beneficiaran d'aquest conveni l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu associades a trastorns de l’aprenentatge mitjançant la formació als docents dels centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears i les famílies afectades.

Formació per eliminar barreres

La finalitat del conveni és formar els docents i les famílies respecte a la intervenció educativa cap a l’alumnat amb trastorns de l’aprenentatge. El personal destinatari del conveni són els docents i les famílies d’educació infantil, primària i secundària obligatòria de centres educatius sostinguts amb fons públics. L’objectiu és que assoleixin els coneixements suficients per eliminar les barreres que es troba l’alumnat amb trastorns de l’aprenentatge.