torna

Detall de la notícia

Imatge 5307606

A partir del 25 de juliol, les cinc línies de referència del Nord de Mallorca incrementen serveis i milloren les connexions per donar resposta a la creixent demanda d'usuaris

El director general de Mobilitat, Jaume Mateu, i el gerent del Consorci de Transports de Mallorca (CTM), Maarten van Bemmelen, s'han reunit avui amb el batle d'Alcúdia, Domingo Bonnín, i el seu equip de govern per avançar les millores previstes en les línies d'autobús que connecten els municipis de la Badia d'Alcúdia, i aquests nuclis amb Inca i Palma, i que hi seran operatives a partir del pròxim 25 de juliol.

Unes millores que donen resposta a la demanda actual del transport públic en Mallorca i especialment en la zona Nord de l'illa, on les cinc línies de referència (302, 315, 322, 324 i A32) varen tenir 395.000 usuaris durant el mes de juny i, en els primers quinze dies de juliol ja superen les xifres de tot el mes de juliol de 2021.

"El Govern de les Illes Balears, mitjançant el Consorci de Transport de Mallorca, ha anat adaptant l'oferta de serveis a una demanda creixent. Per això, avui presentem una nova ampliació de servei amb la qual es dona resposta a aquesta demanda. Una aposta ferma per al transport públic de qualitat amb una ampliació d'expedicions, amb serveis fins més tard i amb una reordenació de les línies que dona més prioritat a les connexions locals entre el corredor de la Badia d'Alcúdia i els nuclis d'Inca, Sa Pobla i Muro", ha explicat Jaume Mateu.

Concretament, s'incrementa el nombre d'expedicions de la línia 302 Can Picafort – Alcúdia – Palma en un 20% de dilluns a dissabte i un 52% els diumenges. S'ha previst un servei cada 30 minuts i una prolongació de l'horari els vespres, mantenint-se durant els set dies de la setmana.

Respecte a la línia 315 Sa Pobla – Badia d'Alcúdia, s'incrementa el servei un 35% i s'allarga el seu recorregut fins a Inca. Aquesta línia és un servei exprés que no fa aturades dins el corredor de la Badia d'Alcúdia i, per tant, permet separar la demanda urbana dels viatges cap a Muro, Sa Pobla i Inca.

Per altra banda, la línia urbana L324 entre Can Picafort i Alcúdia incrementa el servei incorporant dos autobusos addicionals, augmenta en un 11% les expedicions completes i s'allarga el servei fins més tard. Hi haurà un autobús cada 12-15 minuts a les hores centrals del dia.

Així mateix, s'incrementen les connexions entre la ciutat d'Inca i la Badia d'Alcúdia.

Totes les expedicions de la L302 passaran per Inca millorant així la connexió entre Inca i el corredor Alcúdia-Can Picafort. Suposaran un total de 34 anades d'Inca cap a badia d'Alcúdia i 33 tornades els 7 dies de la setmana. Fins ara hi havia 24 anades i 20 tornades de dilluns a dissabte, i 21+18 els diumenges.

La L315 sortirà des d'Inca i afegirà entre 17 i 18 connexions addicionals amb la Badia d'Alcúdia que ara mateix no hi són.

També, les expedicions de la línia A32 en sentit Can Picafort permeten la pujada d'usuaris a la parada Inca-Llevant, amb 19 anades diaris.

Respecte a la L322 que uneix Pollença i Platja d'Alcúdia, s'incrementa el servei en un 6% perllongar-se l'horari fins més tard.

L'empresa operadora afegeix set busos de gas natural a la flota per a poder cobrir aquells que necessiten manteniment i per poder emprar-los per fer reforços addicionals.