torna

Detall de la notícia

Imatge 4986979

El Govern tanca un acord de comàrqueting amb aerolínies per a incentivar l'arribada de turistes nacionals fins a desembre

Les companyies promocionaran totes les Illes com a destinacions turístiques amb l'objectiu de millorar la connectivitat en l'arxipèlag Aquest cap de setmana arrencarà a més una campanya publicitària de l'AETIB en el mercat nacional

El Govern, a través de la conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, ha signat un conveni de comàrqueting amb una Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per Ibèria, Ibèria Express i Vueling per valor de 2,9 milions d'euros, dels quals l’AETIB aportarà el 50% dels fons, al voltant de 1,45 milions.

L'objectiu és incentivar l'arribada de turistes nacionals fins a desembre. Així ho ha assegurat el conseller Iago Negueruela aquest matí després de la signatura de l'acord en una roda de premsa en la qual ha explicat les accions que portarà es duran a terme les pròximes setmanes per a allargar la temporada turística a les Illes Balears.

Gràcies a aquest conveni, les aerolínies participants promocionaran totes les Illes com a destinacions turístiques amb l'objectiu de millorar la connectivitat i incentivar l'arribada de turistes nacionals en mesos baixos, com a octubre i novembre. “Amb aquesta convocatòria es pretén millorar la connectivitat aèria de les Illes Balears amb la resta del mercat espanyol i afavorir així l'activitat turística, l'economia i l'ocupació a través de campanyes de comàrqueting estratègic”, ha assegurat el conseller.

En aquesta línia, la campanya està previst que es prolongui fins a desembre i està destinada a promocionar rutes i trajectes ja existents amb qualsevol dels aeroports de les Illes i impulsar la creació de noves rutes amb les Illes. Quedaran exclosos de l'acord els trajectes interilles.

Durant la seva compareixença, Negueruela ha recordat la importància d'aquesta mena de campanyes i ha posat com a exemple l'última realitzada i orientada al mercat internacional. “Dels 2,5 milions d'import màxim que hi havia disponible, les aerolínies van sol·licitar el 100%, la qual cosa ha permès recuperar molta connectivitat perduda”, ha manifestat abans d'insistir que gràcies a aquesta mena d'iniciatives, “les Illes Balears estan liderant les arribades de passatgers aeris internacionals en tota Espanya i acaparen el 25,9% de les arribades totals”.

Des del grup d'aerolínies integrants en l'UTE, destaquen s'aconsegueix així “unir forces en el nostre compromís amb les Illes Balears per a impulsar la recuperació del sector turístic a les illes. Continuem reforçant la connectivitat, posant el focus en el mercat domèstic i en accions que desestacionalitzen el destí, convidant als turistes a visitar l'arxipèlag també a l'hivern, i amb la seguretat, la qualitat i l'aposta per la sostenibilitat que oferim les tres aerolínies".

Entre les accions previstes en aquest conveni de comàrqueting, destaquen insercions en les webs de venda de les companyies aèries i als seus mitjans de comunicació, impresos i en línia, amb especial atenció a les xarxes socials, presència de les marques de les Illes Balears en els avions de les companyies (tant en interiors com exteriors), organització de viatges de premsa, campanyes publicitàries en radi i mitjans impresos i en línia i fins a un workshop gastronòmic a Madrid.

Paral·lelament, Negueruela ha anunciat també la posada en marxa d'una campanya publicitària dirigida també al mercat nacional amb l'objectiu d'incentivar la demanda i que està valorada en 153.000 euros.

Es desenvoluparà en mitjans en línia, impresos i ràdio i els principals mercats als quals està dirigida són Catalunya, Madrid, València, Andalusia, Aragó, Galícia i Euskadi.