torna

Detall de la notícia

Imatge 4863967

KulTours, un projecte innovador en l'àmbit turístic de les Balears, guanya en la hackató internacional Miro in Cube

El director general d’Innovació, Eduardo Zúñiga, ha posat en valor l’aposta del Govern per potenciar projectes innovadors des de les Illes Balears que ajudin a diversificar el model productiu

El projecte KulTours, una plataforma en què es relacionen informacions d’obres culturals amb rutes turístiques i que permet que una persona entri amb el títol d’un llibre o d’una pel·lícula i rebi suggeriments de rutes turístiques que passin en aquest llibre o pel·lícula, ha guanyat en la hackató internacional Miro in Cube, celebrada simultàniament a Palma, Barcelona i Perpinyà, i que va encetar-se el divendres 25 de juny.

Aquest projecte, allotjat a la incubadora del ParcBit, rebrà el premi atorgat per la Fundació Bit als guanyadors de les Illes Balears, consistent en l’accés gratuït durant sis mesos al programa de suport a emprenedors EmprenBit d’assessorament estratègic i mentoria per part d’empreses del ParcBit (construcció de marca —brànding—, treball en xarxa —networking—, estratègia d’empresa...); un viatge a l’important esdeveniment d’emprenedoria a Espanya, South Summit, i un equip informàtic per a cada integrant de l’equip. Així mateix, i com a guanyadors de la final internacional, gràcies a l’Euroregió Pirineus Mediterrània, KulTours rebrà un premi de 5.000 euros.

El director general d’Innovació, Eduardo Zúñiga, ha donat l’enhorabona als impulsors del projecte i ha destacat que «el sector de la innovació de les Illes rep amb aquest premi un gran reconeixement de la tasca que s’està fent. Des del Govern donam l’enhorabona no només als guanyadors de KulTours, sinó també a tots els participants que han arribat a aquesta fase final representant les Illes. KulTours és un projecte que té moltes possibilitats d’èxit, pot assolir demanda, posa en valor la cultura i el patrimoni de les Illes Balears i fomenta el turisme que vol promocionar el Govern de les Illes Balears».

Els fundadors del projecte són Charles Santana, científic de dades i desenvolupador de programari, i Joan Lapaix, estudiós del pensament de disseny (Design Thinking) i apassionat de l’emprenedoria, el màrqueting i la psicologia. Ambdós s’han convertit així en els primers guanyadors del Miro in Cube amb un projecte de les Illes Balears de gran potencial.

En aquest sentit, cal destacar que KulTours ha estat plantejat com un mercat en línia (marketplace) per a un públic format per amants dels viatges, els llibres i les pel·lícules, estimat en més de 60 milions de persones, que cada any s’inspiren en aquest tipus de productes culturals a l’hora d’escollir les seves destinacions turístiques.

Cal assenyalar que, a part de KulTours, les Illes Balears comptaven amb dos projectes més seleccionats per participar a la final internacional de Miro in Cube, i també beneficiaris del programa d’assessorament #emprenbit en fase de preincubació:

  • Blaij.com: plataforma web que connecta la comunitat coliving amb ofertes d’allotjament temporals per a nòmades digitals.

  • Eatinn: una solució per fer rendible l’oferta gastronòmica dels hotels, posant-la a l’abast de clients no allotjats en aquests establiments hotelers a través de mitjans digitals.