torna

Detall de la notícia

Imatge 4621897

Afers Socials i Esports destina 330.000 euros més a les entitats per adquirir aliments i productes de primera necessitat

Aquesta nova convocatòria és la tercera injecció del Govern per combatre la pobresa sobrevinguda arran de la COVID-19


Preveu ajudes a les entitats amb menjador social que reparteixen menjar cuinat a persones en situació d’exclusió social severa


El Consell de Govern ha autoritzat la Conselleria d’Afers Socials i Esports a aprovar una nova convocatòria d’ajuts per a entitats sense ànim de lucre que desenvolupen projectes o actuacions per a la cobertura de necessitats bàsiques de la població en situació de precarietat econòmica greu. Aquesta convocatòria, destinada a les entitats, està dotada amb 330.000 euros i preveu l’adquisició i el repartiment d’aliments i productes de primera necessitat i dur endavant projectes de menjadors socials. 

Es tracta de la tercera injecció que fa la Conselleria d’Afers Socials i Esport a aquestes entitats d’ençà que va esclatar ara fa una any la crisi sanitària originada per la COVID-19. La primera va ser al maig de 2020 amb 284.000 euros; la segona, al novembre de 2020 (300.000 + 30.000 euros) i ara surt una tercera convocatòria de 330.000 euros.

El nombre de famílies ateses per les entitats de repartiment d’aliments i els menjadors socials ha augmentat.  La demanda d’aquests recursos s’ha incrementat amb la pandèmia com a recurs a disposició de les famílies amb més necessitats per complementar altres prestacions i ajudes socials.

Els increments en la demanda de productes bàsics no han afectat només el repartiment de productes de primera necessitat entre famílies sinó també els menjadors socials, que acullen majoritàriament persones adultes soles en situació d’exclusió severa. L’activitat de menjador ha restat suspesa a causa de les restriccions que exigeix la situació de pandèmia, i ha estat substituïda pel repartiment de menús diaris de menjar cuinat.

Cal recordar que, per tal d’optimitzar l’eficiència de la tasca d’aquestes entitats, al mes d’octubre es va crear una mesa de seguiment formada, a més de pel Govern, pels consells insulars de les Illes Balears, l'Ajuntament de Palma, la FELIP i representats d'EAPN. Aquesta mesa es reuneix periòdicament i, a més de coordinar-se, vol resoldre els problemes de la forma més eficaç possible.