torna

Detall de la notícia

Imatge 4509266

La zona nord de Mallorca més connectada amb el nou servei del bus TIB

La nova xarxa del TIB es posa en marxa. Amb l'entrada de l'any 2021 s'inicia el servei de la totalitat de línies de bus de la nova xarxa TIB, amb noves connexions, més freqüències i itineraris més ràpids.

La nova xarxa del TIB suposa millores qualitatives del servei de bus. Entre d'altres hi haurà els mateixos horaris tot l'any suplementats a l'estiu i horaris ampliats a primera i darrera hora del dia per atendre les necessitats de treballadors. A més, es creen itineraris més directes per estalviar temps de recorregut i es faciliten els transbordaments amb la creació de parades d'enllaç a Palma, Inca, Manacor, Santa Ponça, Alcúdia i Campos, entre d'altres.

El servei de la zona nord, ofert per l'empresa concessionària Grupo Ruiz, cobreix les poblacions de Puigpunyent, Marratxí, Bunyola, Valldemossa, Deià, Sóller, Escorca, Fornalutx, Alaró, Consell, Pollença, Selva, Lloseta, Campanet, Mancor de la Vall, Inca, Costitx, Sencelles, Santa Eugènia, Muro, Alcúdia, Santa Margalida, Llubí, Sa Pobla, Búger, Artà, Palma.

Des del dia 1 de gener, entra en vigor l'horari d'hivern de les noves concessions. Des del dia 10 de desembre un equip d'informadors va informant els usuaris a peu de parada i dins els busos dels canvis i millores a les seves línies. Tots els horaris del servei nou estan disponibles a la web www.tib.org.

Una primera millora d'oferta de servei a destacar són les freqüències de tres línies troncals de la zona Nord que connecten amb Palma. Incrementen la capacitat dels busos i augmenten les freqüències de pas, per exemple la línia Palma-Sóller via el túnel passa a un servei de cada 30 minuts a les hores puntes, actualment ho fa cada 1 h. Per la serva part les línies de Platja de Muro a Palma i Port de Pollença a Palma passen de 10 a 14 expedicions diàries entre setmana.

El punt d'enllaç més important d'aquesta zona són Inca Llevant i l´Estació d'Inca on conflueixen múltiples línies comarcals amb dues línies troncals o el Tren cap a Palma. Altres parades d'enllaç de la zona Nord es troben a Sóller, Pollença, Port de Pollença, Alcúdia, Platja de Muro i Can Picafort.

Les tres línies que a l'hivern passen per la Vall de Sóller, augmenten el servei comparat amb l'oferta del 2020. La línia de Sóller a Palma pel túnel passa a tenir 20 expedicions els dies feiners i 14 els cap de setmana comparat amb els actuals 18 a feiners, 12 els dissabtes i 5 els diumenges. La línia de Sóller-Valldemossa-Palma augmenta les expedicions completes de 6,5 a 9 els feiners, de 6 a 9 els dissabtes i del 4 a 7 els diumenges. A més aquesta línia augmenta el nombre de connexions amb la UIB i l'Hospital Son Espases. La línia a Fornalutx operarà també els diumenges i s'afegeixen tres expedicions parcials entre el Port de Sóller i Sóller cada dia de la setmana. En començar la temporada turística s'afegirà la línia Port de Sóller-Port de Pollença.

Els usuaris de Sa Pobla amb el nou servei, disposen de més busos per anar a Inca, Pollença i a més tenen una nova connexió amb Alcúdia i Platja de Muro. Els pobles de Llubí, Muro, Campanet, Búger, Santa Margalida i Can Picafort augmenten les connexions amb Inca. D'altra banda es dóna més servei de la línia suburbana que connecta Pollença amb Port de Pollença, Alcúdia i Port d'Alcúdia. A primera hora es reforça el servei de la llançadora a l'estació de Consell/Alaró. La línia que connecta Son Serra de Marina amb Can Picafort augmenta la seva freqüència de 3 expedicions a la demanda a 9 expedicions regulars i allarga el seu recorregut fins a Casetes des Capellans on es pot fer un transbord a la línia de Platja de Muro a Palma. La línia entre la Colònia de Sant Pere i Artà farà servei cada dia i totes les expedicions es fan de forma regular (deixen de ser a la demanda).

Els usuaris de les línies de Galilea, Puigpunyent, Bunyola, Pòrtol i l'Hospital de Joan March, ja poden gaudir del servei nou des del passat 8 de novembre. Així com del nou sistema tarifari usant la Targeta Intermodal com a targeta moneder i gaudint dels descomptes del nou sistema de punts. Les càrregues de saldo de la Targeta Intermodal es poden fer per internet a la web del TIB i a partir del dia 1 de gener a tots els busos.

La flota de l'empresa que opera a la zona Nord és completament nova i disposa de 73 busos de Gas Natural Comprimit (GNC). A més hi haurà 9 busos 100% elèctrics. S'adapta la capacitat dels vehicles a la demanda prevista posant busos de 15 metres a les línies Palma-Sóller, Palma-Platja de Muro i Palma-Port de Pollença. A la temporada alta hi haurà busos de 18 metres, per exemple a línia Alcúdia-Can Picafort. Les gasineres per a la càrrega dels busos de GNC s'ubicaran en les tres cotxeres d'aquesta concessió situades a: Polígon Ca na Lloreta d'Alcúdia, Polígon Industrial d'Inca i Polígon Sa Tàpia de Palma.