torna

Detall de la notícia

Imatge 4453043

El Consell d'Administració d'SFM aprova l'adjudicació de les obres del pas a nivell de Sa Farinera i del PAET entre Sineu i Petra

El Consell d'Administració de Serveis Ferroviaris de Mallorca ha aprovat l'adjudicació del contracte d'obres de dos grans projectes: l'eliminació del pas a nivell de Sa Farinera per un import d'1.431.334,28 euros i la construcció del PAET entre Sineu i Petra per un import de 2.104.045,96 €.

El pas a nivell de vehicles i vianants està ubicat al carrer de Sa Farinera, en el punt quilomètric 4,2 de la línia de tren Palma-Inca. Les obres consistiran a substituir l'actual pas a nivell per un pas inferior (sota les vies) per a vianants en aquest mateix punt i per un pas elevat (un pont) sobre el torrent de Coanegra, a l'altura dels carrers d'Es Canyar i Es Verderol, perquè circulin els vehicles. Aquest pont comunicarà directament les urbanitzacions d'Es Pont d'Inca i Sa Cabana, sent l'alternativa al pas actual per al trànsit rodat.

L'objectiu és mantenir la connectivitat actual dels nuclis d'Es Pont d'Inca i Sa Cabana però amb una major seguretat, tant per als vehicles com per als vianants i per a la circulació ferroviària.
SFM assumeix el cost total del projecte, però en ell es recullen propostes de l'Ajuntament de Marratxí i, així, el pont que es construirà sobre el torrent de Coanegra, que tindrà 30 metres de longitud, incorporarà un carril bici de 2 metres d'amplària.

També, d'acord amb l'Ajuntament de Marratxí, en l'execució del pas inferior es crearà una plaça contínua al carrer de Sa Farinera a banda i banda del pas.

El termini d'execució de les obres és de vuit mesos.

Per una altra banda, el Consell d'Administració d'avui també ha aprovat l'adjudicació de les obres del Punt d'Avançament i Estacionament de Tren en la línia ferroviària entre l'estació d'enllaç i la de Manacor. S'han adjudicat les obres per un import total de 2,1 milions d'euros, i està previst que comencin el pròxim mes de gener, amb un termini d'execució de sis mesos.

La construcció dels PAETS permetrà obtenir millores en l'explotació del servei, en el seu manteniment i prepara la línia per a un increment de freqüències que podran passar a ser cada 40 minuts.