torna

Detall de la notícia

Imatge 4322254

Reactivació econòmica: Vicepresidència ofereix al teixit comercial formació en línia per professionalitzar el sector davant de les noves necessitats de consum

La Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, a través de l’IDI (Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears), posa a disposició del teixit comercial una sèrie de píndoles formatives per professionalitzar el sector i acompanyar-lo perquè s’adaptin millor als canvis que vivim actualment a causa de la pandèmia.

Les píndoles formatives es presenten en format en línia per tal de facilitar-ne el visionat als comerciants, que podran connectar-se a la web de l’IDI quan vulguin i les vegades que ho necessitin. Pel que fa a les temàtiques, s’ha optat per tractar problemàtiques actuals, com puguin ser alternatives per a la reactivació del comerç, la negociació amb els bancs o tècniques de venda. L’objectiu és oferir eines per promoure la innovació en el sector, un dels més castigats durant l’estat d’alarma.

A través d’aquestes formacions, l’IDI vol sensibilitzar els comerços de la necessitat d’innovar i d’introduir la transformació digital dins la seva estratègia empresarial. Així mateix, també es persegueix millorar la capacitació de l’empresariat davant dels reptes que es presenten per al comerç.

Així, la primera píndola que s’ofereix tracta les claus del màrqueting digital i repassa les principals tècniques per vendre millor el producte. La formació es pot veure a www.idi.es, a l’apartat de Formació en Línia. La resta de càpsules es penjaran cada dues setmanes per tal de completar l’oferta per als comerciants, que podran recuperar quan vulguin les píndoles.

L’IDI treballa des de fa anys amb el sector comerç a través del programa Icomerç, que es du a terme amb el suport de la Direcció General de Comerç, i que realitza plans de millora comercial a una trentena de municipis de les Illes Balears per tal de millorar el teixit i donar eines als comerciants per dinamitzar i millorar el seu negoci a través de la formació en digitalització, marxandatge visual o tècniques de venda.

A més, l’IDI, a través d’Icomerç, ja ha editat guies de consulta i assessorament destinades al comerç de proximitat per tal que puguin adaptar-se a les noves tendències de consum.