torna

Detall de la notícia

Imatge 4200401

Funció Pública anuncia la continuïtat dels processos selectius derivats de l'OPE 2018 que van ser ajornats per l'estat d'alarma

Els sindicats aproven la previsió de calendari plantejada per l’EBAP per evitar situacions d’elevada confluència d’aspirants durant els exàmens i garantir la continuïtat dels processos selectius

La Direcció General de Funció Pública ha acordat avui amb els sindicats la represa de les proves dels processos selectius de l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2018 que van ser ajornats amb la declaració de l’estat d’alarma per la COVID-19.

Així, a la Mesa Sectorial de Serveis Generals (amb representació d’USO, STEI-Intersindical, CSIF, CCOO, UGT i SINTTA), s’ha comunicat que no es suspenen els processos selectius ajornats i que continuaran quan s’aixequi l’estat d’alarma, sempre tenint en compte les mesures establertes pel Govern i per les autoritats sanitàries.

Amb la majoria dels vots a favor, s’ha acordat establir un termini per a la celebració de les proves selectives de concurrència massiva amb la finalitat d’evitar situacions d’elevada confluència de persones que poguessin afavorir la transmissió del virus.

En tot cas, una vegada aixecada la suspensió per l’estat d’alarma, es reprendran els processos i les actuacions en el punt en què van quedar aturats, i s’anunciarà amb una antelació suficient mitjançant el Portal de l’Opositor i la pàgina web de l’EBAP.

Així doncs, es començarà duent a terme els exercicis de menor afluència d’aspirants, i més endavant es faran els de major afluència. Es fixaran uns terminis màxims per a cada un dels processos.

- El tercer examen de les proves del cos superior s’ha previst que es dugui a terme dins el termini de tres mesos, i no abans d’un mes des que s’hagi aixecat l’estat d’alarma.

- En relació amb el primer examen per accedir al cos de gestió (previst inicialment per al 4 d’abril de 2020), al qual estan convocats 836 aspirants (817 persones a Mallorca, 10 a Menorca i 9 a Eivissa), s’ha previst que el procés selectiu continuarà dins el termini de tres mesos, i no abans d’un mes des que s’hagi aixecat l’estat d’alarma.

- El segon examen per al cos administratiu estava previst per al 25 d’abril de 2020, i hi estan convocats 193 aspirants (178 persones a Mallorca i 15 a Eivissa). Per a aquest procés es preveu continuar el procés selectiu dins el termini de dos mesos, i no abans d’un mes des que s’hagi aixecat l’estat d’alarma.

- Pel que fa al primer examen per accedir al cos auxiliar (previst per al 21 de març de 2020), al qual estan convocats 3.705 aspirants (3.299 persones a Mallorca, 227 persones a Eivissa i 179 a Menorca), el procés selectiu continuarà dins el termini de cinc mesos, i no abans d’un mes des que s’hagi aixecat l’estat d’alarma.

- Quant a les proves per accedir al cos subaltern, l’exercici de reserva del 2 %, al qual estan convocats 28 aspirants (23 persones a Mallorca i 5 persones a Eivissa), el procés selectiu continuarà dins el termini de tres mesos, i no abans d’un mes des que s’hagi aixecat l’estat d’alarma.

- I pel que fa al primer examen del cos subaltern, al qual estan convocats 1.865 aspirants (1.600 persones a Mallorca, 125 persones a Menorca i 140 a Eivissa), el procés selectiu continuarà dins el termini de cinc mesos, i no abans d’un mes des que s’hagi aixecat l’estat d’alarma.

- Finalment, hi ha el primer examen per accedir als cossos facultatius superiors de l'administració especial (previst inicialment per al 30 d’abril de 2020), al qual estan convocats 1.036 aspirants (1.003 persones a Mallorca, 10 a Menorca i 23 a Eivissa) i que inclou els cossos d’arquitectura, assessorament lingüístic, biologia, ciències ambientals, enginyeria agrònoma, enginyeria de camins, enginyeria industrial, estadística, farmàcia, geologia, informàtica, medicina, medicina del treball, psicologia, química, recerca i desenvolupament i veterinària. En aquest cas, s’ha previst que es durà a terme dins el termini de sis mesos, i no abans d’un mes des que s’hagi aixecat l’estat d’alarma.

Aquests terminis són estimatius i poden ser modificats per l’EBAP, que prèviament haurà de ponderar els interessos públics que hi concorrin, atenent les recomanacions sanitàries oportunes. Si això s’escau, l’EBAP haurà d’informar la Mesa Sectorial de Serveis Generals de les causes de la suspensió o modificació.