torna

Detall de la notícia

Imatge 4154736

COVID-19: La presidenta Armengol comparteix amb els consells insulars les mesures per a millorar la prevenció de les violències masclistes durant l'estat d'alarma

COVID-19: La presidenta Armengol comparteix amb els consells insulars les mesures per a millorar la prevenció de les violències masclistes durant l'estat d'alarma

Informa que s'ha posat en marxa el servei Mascareta-19 a les farmàcies i que s'ha estès l'informació del servei 24 hores en supermercats i finques d'habitatges

La presidenta del Govern, Francina Armengol, ha participat avui en la tercera reunió de coordinació que es du a terme amb els consells insulars per a coordinar accions i col·laborar per millorar la prevenció i l'actuació contra les violències masclistes, durant l'estat d'alarma provocat per la Covid-19.

La presidenta, que per part del Govern ha estat acompanyada per la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat, Pilar Costa, i per la directora de l'Institut Balear de la Dona, Maria Duran, ha informat els consells sobre les noves accions dutes a terme perquè els telèfons 24 hores i els diferents recursos per demanar ajuda arribin tant a les dones víctimes de violència masclista com a les persones que hi puguin estar més properes.

Mascareta 19
Una de les accions que l'Institut Balear de la Dona ha dut a terme aquesta mateixa setmana és la posada en marxa de la iniciativa «Mascareta-19», en col·laboració amb el Col·legi de Farmacèutics de les Illes Balears. Es tracta d'una campanya amb la qual "la víctima que se senti vigilada o controlada o en una situació extrema pugui anar a la farmàcia i demanar una mascareta 19 i saber que la persona que l'atengui telefonarà tot d'una al servei d'emergències 112 i es posarà en marxa el protocol d'actuació.

Amb aquest acord de col·laboració amb les farmàcies, es pretén facilitar que les dones en situació de confinament puguin alertar de la seva situació i obtenir ajuda a les 443 farmàcies que hi ha a les Illes Balears; dissuadir els agressors,  fent-los saber que la societat en el seu conjunt està alerta per a protegir a les dones de tota possible agressió, i sensibilitzar la societat en general enfront de la violència masclista.


Col·laboració amb els administradors de finques i els supermercats

Per altra banda, per part del Govern també s'ha informat que l'Ibdona ha arribat a diversos acords per fer arribar la informació arreu de les Illes Balears de diversos recursos que estan a l'abast de les dones víctimes, com el servei d'atenció 24 hores, el telèfon 112 i l'aplicació «Alertcop».

Per una banda, s'ha signat un acord de col·laboració amb el Col·legi d'Administradors de finques de les Illes Baelars per tal de millorar la capacitat de prevenció dels casos de violència masclista que es produeixen en el si dels domicilis familiars i obtenir suport mutu per tal de detectar possibles casos en el si de les comunitats de propietaris amb les que es relacionin els administradors. En el marc d'aquest acord, s'estan repartint cartells amb la informació dels telèfons d'atenció 24 hores a les finques que compten amb comunitat de propietaris. La consellera Pilar Costa ha destacat que aquesta iniciatvia "té per objectiu per augmentar la capacitat de prevenció dels casos que es puguin produir en el si dels domicilis familiars" i que amb el repartiment de cartells  a les comunitats de veïns s'afavoreix que "els veïns també es puguin implicar i fer-nos arribar aquells casos en què pensin que hi pot haver violència masclista".

Finalment, l'Ibdona també ha establert acords de col·laboració amb les cadenes de supermercats Mercadona, Eroski i Híper Centro per col·locar cartells amb aquesta informació a l'entrada i sortida dels seus establiments. Amb aquesta campanya, s'han penjat cartells en un total de 274 establiments.

Amb aquestes iniciatives, es vol complir l'objectiu de sensibilitzar a la societat en front del problema social que suposa la violència masclista i afavorir una actitud activa de rebuig enfront d'aquesta xacra social.

Servei d'atenció 24 hores
Pel que fa a les xifres d'atenció del telèfon 24 hores 971 17 89 89, que també compta amb un servei de WhatsApp al telèfon 639 837 476, des del 6 de març al 5 d'abril de 2020 s'han registrat 300 consultes, una xifra que suposa un increment del 7,14 per cent respecte del mateix període de l'any 2019.

A la reunió hi han participat la consellera de Presidència del Consell de Mallorca, Maria Teresa Suárez; la presidenta del Consell de Menorca, Susana Mora; la consellera de Benestar Social del Consell de Menorca, Bàrbara Torrent; la consellera de Benestar Social i Recursos Humans del Consell d’Eivissa, Carolina Escandell; la consellera de Joventut, Participació Ciutadana i Noves Tecnologies del Consell de Formentera, Vanessa Parellada i el vicepresident tercer i conseller de Benestar Social, Gerència i Transparència del Consell de Formentera, Rafael Ramírez, així com altres representants de les institucions insulars.