torna

Detall de la notícia

Imatge 3936170

14 auxiliars de conversa s'incorporen als centres educatius de Menorca

\La finalitat dels 14 auxiliars assignats a Menorca és ajudar a potenciar la competència comunicativa en llengua estrangera

\ Dels auxiliars de conversa, 9 són d’Anglès, 4 d’Alemany i 1 de Francès 

\  Aquesta activitat suposa una inversió d’1.8 milions d’euros per cobrir els ajuts i l’assegurança

La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, Amanda Fernández, acompanyada del delegat d’Educació de Menorca, Joan Marqués, ha assistit avui a la jornada d’acollida del Programa d’Auxiliars de Conversa. La trobada, que ha tingut lloc al saló d’actes de la delegació de la UIB a l’illa i s’ha adreçat als 14 auxiliars de conversa dels centres educatius de Menorca.

Amb l’objectiu de cobrir les necessitats dels centres educatius de l’illa s’han assignat 14 auxiliars de conversa, dels que 9 són d’Anglès, 4 d’Alemany i 1 de Francès.

La jornada d’avui, la darrera de les quatre celebrades a totes les illes, ofereix orientació i informació sobre aquest programa als auxiliars de conversa assignats als centres de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.

1’8 milions per potenciar la competència comunicativa en llengua estrangera

Els auxiliars de conversa són becaris o beneficiaris d’ajuts públics que provenen d’altres països, amb estudis universitaris i coneixements de la llengua de l’estat que els acull. Es tracta d’un col·laborador lingüístic que contribueix a afavorir i millorar l’aprenentatge dels aspectes comunicatius de la llengua estrangera.

Dels 320 auxiliars que s’adscriuen als centres educatius de les Illes Balears, la majoria són d’anglès, 271;  i la resta són d’alemany, 35, i de francès, 14.

Per al curs 2019-2020 el Ministeri finançarà 20 d’aquests auxiliars (10 d’anglès, 5 de francès i 5 d’alemany). La resta seran finançats directament per la Conselleria d’Educació i Universitat, amb una inversió d’1.8 milions d’euros. Aquest import cobreix els ajuts i l’assegurança de cobertura sanitària i de repatriació dels auxiliars de conversa.

Èxit de la borsa pròpia amb record d’auxiliars de conversa a centres educatius

Cal destacar que a causa del gran augment del nombre de places ofertes i la impossibilitat per part del Ministeri de disposar dels auxiliars suficients per cobrir aquesta demanda, la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca ha tornat a constituir per tercer any consecutiu, una borsa autonòmica pròpia d’auxiliars de conversa de llengües estrangeres mitjançant una convocatòria pública. Poden formar part d’aquesta borsa les persones que reuneixin els mateixos requisits que estableix l’acord de col·laboració signat pel MEFP.

Gràcies a l’èxit d’aquesta borsa pròpia, formada per 117 persones per al curs escolar 2019-2020, permetrà cobrir pràcticament totes les places resultants de renúncies o baixes dels auxiliars assignats, fet que suposarà que el curs 2019-2020 sigui el que més auxiliars s’incorporin als centres educatius.

El Programa

Anualment es convoquen places per als auxiliars de conversa espanyols a centres públics d’Alemanya, Austràlia, Àustria, Bèlgica – francès o anglès, Bulgària – anglès, Canadà – francès o anglès, Hongria – anglès, Xina – anglès, Estats Units, Federació de Rússia, Filipines, Finlàndia – anglès, França, Irlanda, Índia – anglès, Itàlia, Luxemburg – anglès, Malta, Marroc – francès, Noruega – anglès, Nova Zelanda, Països Baixos – anglès, Països d’Oceania (Fiji, Illes Salomó, Tonga i Vanuatu), Portugal, Regne Unit, República de Singapur, Suècia – anglès, Suïssa – alemany o francès, Tunísia - francès i, recíprocament, per a auxiliars de conversa d’aquests països a l’Estat espanyol. Els auxiliars de conversa reben de l’Administració un ajut mensual de 700 euros en concepte d’allotjament i manutenció a canvi de la seva participació en el programa; fan 12 hores setmanals d’activitats lingüístiques als centres educatius. El Ministeri d’Educació i Formació Professional, a través d’una convocatòria d’àmbit estatal, selecciona els becaris a través d’acords bilaterals amb els diferents països.

La finalitat d’aquest programa és potenciar la competència comunicativa en llengua estrangera mitjançant la provisió d’auxiliars de conversa nadius als centres educatius sostinguts amb fons públics. Aquests col·laboradors lingüístics contribueixen a afavorir i millorar l’aprenentatge dels aspectes comunicatius de la llengua estrangera i estaran repartits entre els centres de primària (CEIP), els concertats i els IES, així com les escoles oficials d’idiomes (EOI), els centres integrats de formació professional (CIFP) i els centres d’educació de persones adultes (CEPA).