torna

Detall de la notícia

Imatge 3919858

Consum imparteix un curs de reclamacions als alumnes de formació dual de l'Associació Gira-sol

La Direcció General de Consum ha duit a terme avui un taller formatiu en matèria de reclamacions per als alumnes de formació dual en auxiliar administratiu de l’associació Gira-Sol, que promou actuacions per a la millora de la salut i el benestar social, així com la integració de persones amb malalties mentals. Es tracta d’una primera sessió i se’n farà una segona el proper 25 d’octubre. El curs es du a terme a l’aula de formació que Gira-Sol té a Palma i hi han participat 10 persones.

El director general de Consum, Fèlix Alonso, ha estat l’encarregat de donar el sus a la formació, i ha destacat la importància que els consumidors coneguin els seus drets. En aquest curs, els presents han rebut informació sobre quines reclamacions es poden presentar, on i com es resolen. Els alumnes han estat informats sobre el sistema arbitral de consum i l’opció de reclamar per via judicial. També han fet diversos casos pràctics.

Aquesta és una de les iniciatives que du a terme la Direcció General de Consum amb la finalitat de fer efectiu el dret a l’educació en matèria de consum que estableix la Llei 7/2014 de protecció de les persones consumidores i usuàries de les Illes Balears. Formar els consumidors, ha explicat Alonso, és una passa fonamental perquè després puguin vetllar pel compliment dels seus drets.

L’associació Gira-Sol és una entitat sense ànim de lucre que des de 1995 desenvolupa a l'àrea de Palma activitats i serveis que promouen la salut i el benestar de les persones amb un trastorn mental i de les seves famílies, per aconseguir-ne la integració plena a la comunitat. El 2018 varen participar en els seus programes 260 persones i compta amb un equip de més de 60 professionals. Gira-Sol forma part des de 2010 del grup Intress i el 2014 va constituir a Mallorca l'aliança 3 Salut Mental juntament amb l'associació Estel de Llevant i la Fundació Es Garrover.