torna

Detall de la notícia

Imatge 3755032

Més de 200 alumnes de primària i secundària han participat avui en el lliurament dels premis de Consumópolis 14

Devers dos-cents alumnes de primària i secundària i una desena de professors han participat avui en el lliurament de premis de la 14a edició del concurs escolar Consumópolis, que té per finalitat sensibilitzar els infants i joves sobre la importància de consumir de manera conscient, crítica, solidària i responsable. L’acte ha tengut lloc en el Palma Aquarium i ha comptat amb la participació del director general de Consum, Francesc Dalmau, i el director general d'Innovació i Comunitat Educativa, Jaume Ribas.

Dalmau ha destacat que el concurs escolar —que s'ha consolidat en l'àmbit educatiu i en el qual enguany han participat devers 500 alumnes distribuïts en 100 equips— ajuda els estudiants a prendre consciència d'un consum responsable i segur i a garantir un món més sostenible i solidari. Així mateix, ha felicitat els guanyadors, ha destacat la qualitat dels projectes que s’han presentat i ha animat els alumnes a participar en l’edició de l’any que ve.

El concurs, que enguany té per lema “Per la teva seguretat, saps què consumeixes?”, consta de dues parts. Una primera, via web, en la qual els equips fan un recorregut per la ciutat de Consumópolis i resolen diferents proves de caràcter lúdic i pedagògic, i una segona part, que consisteix en un treball en equip. En aquesta segona fase, enguany els alumnes han dissenyat, elaborat i presentat el prototip o maqueta d'un producte nou i original, creat per ells mateixos, que havia d'anar acompanyat d'una etiqueta i una fitxa explicativa. A primària, havien de triar entre juguetes, articles esportius o material escolar, i a secundària, entre moda, aparells elèctrics o electrònics, telèfons intel·ligents i articles esportius.

El jurat ha valorat que els diferents elements del treball fossin originals i adaptats al públic infantil i juvenil, així com consideracions de consum responsable, saludable, sostenible i solidari.

Equips guanyadors i centres més participatius

A l’acte de lliurament de premis han assistit els equips que han completat ambdues parts del concurs, i els que han estat guardonats participaran en la fase nacional del concurs. Concretament, els guanyadors que passaran a la final nacional són:
— En el nivell 1 de participació, de tercer cicle d’educació primària, l'equip LOSCHAMPIONS, del CEIP Punta de n'Amer de sa Coma, Sant Llorenç des Cardassar (Mallorca).
— En el nivell 3, de tercer i quart d’educació secundària obligatòria, l'equip ECOLOGIST, de l'IES Quartó del Rei de Santa Eulària des Riu (Eivissa).
Enguany han quedat deserts els premis corresponents al nivell 2 de participació, de primer i segon d'educació secundària obligatòria, perquè cap equip no ha acabat la segona fase del concurs.

Així mateix, han estat premiats com a centres més participatius en nombre d’equips:
— El CEIP Punta de n’Amer, de sa Coma, Sant Llorenç des Cardassar (Mallorca), amb 16 equips.
— El CEIP Inspector Joan Capó, de Felanitx (Mallorca), amb 5 equips.
— L'IES Felanitx, de Felanitx (Mallorca), amb 5 equips.

Els premis per als guanyadors són una tauleta tàctil i un diploma de reconeixement per a cada un dels alumnes que formen l’equip. Els docents coordinadors que han classificat el seu equip com a guanyador han rebut també una tauleta tàctil, igual que els tres centres més participatius, que també n’han rebuda una.
Els que han acabat les dues parts del concurs però que no han guanyat han rebut un USB, un tassó ecològic i un diploma de participació.

Catorzena edició del concurs

El concurs escolar sobre consum responsable Consumópolis 14 ha comptat amb la participació de 500 estudiants de les illes, 100 equips que pertanyen a 12 centres escolars (11 centres de Mallorca i 1 d'Eivissa).

El concurs es fa per equips de cinc alumnes d’un mateix cicle, coordinats per un professor d’aquest cicle. Un mateix professor pot coordinar diferents equips del seu centre.

L’objectiu és sensibilitzar els infants i joves sobre la importància de dur a terme actes de consum de manera conscient, crítica, solidària i responsable. Així mateix, s’aconsegueix acostar-los a una nova cultura de consum saludable, segur, solidari i sostenible, que és una fita prioritària per a la Direcció General de Consum.