torna

Detall de la notícia

Imatge 3754988

Dalmau destaca l'Agència de Consum i la transformació digital com a objectius estratègics de futur

La creació de l’Agència de Consum i la transformació digital han de ser objectius estratègics de futur de la Direcció General de Consum, ha manifestat avui el seu responsable, Francesc Dalmau, en la darrera sessió del Consell de Consum de la legislatura, trobada durant la qual els participants ─patronals, associacions de consumidors i Administració pública─han fet balanç de la tasca que s’ha duit a terme els darrers quatre anys.

En aquest sentit, Dalmau ha recordat que aquesta legislatura s’ha recuperat la Direcció General de Consum, que en quatre anys ha incrementat un 37 % el seu pressupost fins als 2,5 milions d’euros.

Dalmau ha explicat que aquest pressupost, juntament amb la “magnífica tasca” dels professionals d’aquest departament, ha permès tirar endavant nombrosos projectes. Així i tot, ha afegit que, per continuar avançant en la defensa dels drets dels consumidors, les Illes Balears necessiten una agència de consum, una empresa pública, amb estructura jurídica pròpia i que pugui incrementar els recursos humans en situacions puntuals, com per exemple casos de fallida d’empreses, quan augmenta la demanda d’assessorament per part dels consumidors.

Així mateix, s’ha referit a la importància de continuar amb la labor que es va iniciar amb la reclamació telemàtica sense necessitat de DNI electrònic, i impulsar una veritable transformació digital de l’Administració per tal que sigui més àgil i propera. “En matèria de reclamacions, per exemple, s’ha passat d’una administració que feia feina de nou a dues a una administració que està disponible les vint i quatre hores els 365 dies de l’any”, ha recalcat Dalmau.

En el seu balanç, el director general s’ha referit també a la futura llei de consum, que ja està redactada i que confia que s’aprovi la pròxima legislatura independentment del govern que surti elegit en les properes eleccions.

Dalmau ha aprofitat aquesta trobada per destacar de manera molt especial la relació excel·lent que s’ha consolidat aquests quatre anys amb les associacions de consumidors i amb les patronals. “Una mostra n’és el fet que el Consell de Consum s’ha reunit vuit vegades en comparació amb les tres vegades que es va reunir la legislatura passada”, ha remarcat.

Dalmau ha elogiat la tasca que ha duit a terme la Junta Arbitral de Consum, que enguany ha celebrat el 25è aniversari i que també ha estat felicitada per les associacions de consumidors per l’eficàcia en la resolució de controvèrsies.

Els representants de les associacions de consumidors i usuaris han aprofitat la reunió per plantejar les seves propostes, com per exemple incrementar la quantia de les sancions a les empreses reincidents, posar esment especial a la defensa de la gent gran que no té coneixements digitals, incorporar al Consell de Consum representants de persones amb capacitats diferents i donar suport als autònoms. Així mateix, han felicitat la Direcció General de Consum pel tarannà i la feina que ha fet.

En el Consell de Consum s’ha presentat una associació nova, l’Associació d’Usuaris Financers (Asufin), que ha obert una delegació a Palma.

Finalment, el director general de Consum ha agraït a tots els membres del Consell de Consum la seva dedicació i implicació durant aquests quatre anys.