torna

Detall de la notícia

Imatge 3622102

Recomanacions de la Direcció General de Consum per a les rebaixes de gener 2019

A partir del pròxim dilluns dia 7 de gener i durant els dos mesos següents arriba el període de rebaixes d’hivern. Durant aquest termini és una bona oportunitat per a realitzar compres més barates, la qual cosa no ha d’implicar una rebaixa amb la qualitat del producte, la seguretat o els drets dels consumidors.

Des de la Direcció general de Consum es recorda i s’aconsella:

  • Realitza una llista dels productes que has pensat adquirir i calcular el que necessites gastar. Així, evitaràs les compres compulsives i innecessàries.
  • Compara el preu i la qualitat en diferents establiments.
  • Els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta.
  • En el producte rebaixat ha de constar el preu original juntament amb el rebaixat o el percentatge de descompte.
  • Les condicions especials per a les compres durant aquest període (pagament amb targeta, política de canvis i devolucions, etc.) han d’estar indicades expressament.
  • Demana i conserva el tiquet o factura, és la teva garantia i pots necessitar-la en cas de reclamació. Recorda que si el producte està en perfectes condicions, l’establiment no té l’obligació de realitzar un canvi. En el cas que adquireixis el producte en línia, recorda que disposes de 14 dies naturals per a canviar-lo.
  • La garantia i el servei post-venta en la compra d’un article durant el període de rebaixes són exactament les mateixes que les realitzades fora d’aquest.

Així mateix, has de saber que tots els establiments han de disposar de fols de reclamacions, sol·licita-les en cas de no arribar a una solució amistosa.

La Direcció general de Consum insisteix en la garantia que suposa per al consumidor escollir sempre empreses adherides al Sistema Arbitral de Consum.

Per a més informació:

- Oficines de la Direcció general de Consum:

  • Palma: 971 78 49 96
  • Mao: 971 36 04 26 / 971 36 87 03
  • Eivissa: 971 30 67 00 / 971 30 67 64

- Xarxes socials: @IBConsum

- Telèfon gratuït d’atenció al consumidor: 900 16 60 00