torna

Detall de la notícia

Imatge 3487146

La campanya #NOSIGUISASE, de sensibilització sobre el consum responsable d'alcohol, visitarà 5 municipis més el setembre

La campanya #Nosiguisase, de sensibilització sobre el consum responsable d’alcohol a les festes populars, continua la seva activitat i visitarà cinc municipis més durant el setembre. En total, seran 40 els pobles de les Balears que recorrerà aquesta tercera edició de la iniciativa que impulsa la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Salut amb l’objectiu d’informar els joves de més de 18 anys dels riscs associats al consum d’alcohol.

Concretament, les visites programades el setembre són Sant Antoni de Portmany (1 de setembre), Lloseta (7 de setembre), Fornalutx (8 de setembre), Bunyola (15 de setembre) i Binissalem (23 de setembre).

Enguany, es dona una importància especial als missatges referents a l’alcohol i la conducció, ja que el jovent que acudeix a les festes utilitza moltes vegades el transport privat. El Pla d’Addiccions i Drogodependències de les Illes Balears (PADIB), que depèn de la Direcció General de Salut Pública i Participació, recalca que l’alcohol afecta la conducció “des de la primera gota” i que els estudis demostren que no hi ha cap quantitat d’alcohol considerada segura quan s’ha de conduir, ja que encara que una persona doni un nivell baix d’alcoholèmia, la visió i el temps de reacció es veuen afectats.

Tot i que és el tercer any que es fa aquesta campanya, la participació tant dels municipis com dels joves que assisteixen a les festes populars és molt alta. Fins ara, la campanya s’ha duit a terme en 29 municipis durant l’estiu i la valoració tant per part dels participants com dels tècnics municipals ha estat molt elevada.

A la taula de sensibilització es fan proves d’alcoholèmia a les persones interessades i, en aquests moments, un 42 % de les proves que s’han fet han donat positiu. En aquests casos, els tècnics han aconsellat als joves pautes d’actuació per tal d’evitar la conducció sota els efectes de l’alcohol. Pel que fa a l’impacte de la campanya, un 48 % de les persones enquestades a les taules de sensibilització  ja coneixien la campanya dels anys anteriors.

Amb aquesta iniciativa es vol transmetre al jovent la importància de no beure alcohol si s’ha de conduir i es recomana utilitzar el transport públic o bé organitzar-se amb la colla per fer torns de qui no beurà per tal d’assegurar un retorn segur per a ells i per a la resta.