torna

Detall de la notícia

Imatge 3463803

El Govern vigilarà si Ryanair incompleix els serveis mínims i recorda els drets dels consumidors en cas de cancel·lacions

El Govern de les Illes Balears vigilarà el compliment dels serveis mínims davant la vaga de Ryanair i actuarà amb contundència si no es respecten. Així ho han indicat avui el director general de Consum, Francesc Dalmau, i el director general de Ports i Aeroports, Xavier Ramis, durant una reunió per analitzar les conseqüències de la vaga de tripulants de cabina de la companyia aèria, que entre avui i demà ha suposat la cancel•lació de prop de 80 vols amb origen o destinació a les Illes. El director de Ports i Aeroports està en contacte permanent amb el Ministeri de Foment per seguir l’evolució de la situació.

Ramis ha indicat que a primera hora del matí els serveis mínims es complien i els aeroports de les Illes operaven amb normalitat. Avui la companyia tenia prevists 110 vols a Palma, 40 dels quals ja va cancel•lar abans que es decretassin serveis mínims. Dels 70 restants, 22 són amb la Península i, per tant, estan sotmesos a uns serveis mínims del cent per cent.

Per a demà dijous hi havia programats 118 vols a Palma, dels quals Ryanair ha cancel•lat entre 32 i 36 —prèviament a la declaració de serveis mínims—, de manera que queden 82-86 vols. D’aquests, 6 corresponen a vols nacionals, amb la qual cosa estan declarats com a serveis mínims.

A Menorca, únicament han quedat 2 vols dels 4 programats inicialment —abans de la cancel•lació feta per la companyia— avui dimecres i altres 2 vols programats per a demà dijous.
A Eivissa, la companyia va suspendre els 20 vols nacionals que tenia programats abans que es decretassin serveis mínims.
Si Ryanair no respecta els serveis mínims, el Govern exigirà davant el Ministeri de Foment que es prenguin mesures sancionadores.

Dalmau i Ramis han expressat el seu malestar pel fet que la companyia s’avançàs i cancel•làs desenes de vols pocs dies abans que el Ministeri de Foment decretàs, el 20 de juliol, uns serveis mínims del cent per cent amb els vols amb les Illes Balears. Com a conseqüència, les connexions garantides amb les Illes s’han vist considerablement reduïdes avui i demà.

No obstant això, Dalmau ha recalcat que si els vols han estat cancel•lats amb menys de 15 dies d’antelació respecte a la data de sortida, els passatgers tenen dret a ser reubicats a un altre vol o bé a la devolució del preu del bitllet, a més d’una compensació entre 250 euros i 600 euros en funció de la distància.

Així mateix, si el passatger opta per la reubicació, té dret a rebre menjar i beguda suficient fins a la sortida del vol. Si aquest surt en dies posteriors i la persona no es troba a la seva ciutat de residència, té dret que la companyia li aboni les despeses d’allotjament i el trasllat de l’aeroport a l’hotel i de l’hotel a l’aeroport, a més de menjar i begudes suficients.

Per tant, els passatgers afectats tenen dret a presentar les preceptives reclamacions si ho consideren oportú tant davant la Direcció General de Consum com directament al Ministeri de Foment.

Per a més informació, els interessats poden accedir al Portal del Consumidor, a l’adreça web indicada entre parèntesis (portalconsum.caib.es).