torna

Detall de la notícia

Imatge 3417827

La Direcció General de Consum estrena un espai nou per atendre els consumidors

La Direcció General de Consum ha habilitat un espai nou per a l’oficina d’atenció als consumidors de Mallorca que, l’any passat, va atendre 1.173 persones de manera presencial i va respondre centenars de consultes telefòniques. Així ho han explicat avui la consellera de Salut, Patricia Gómez, i el director general de Consum, Francesc Dalmau, durant la presentació de les instal·lacions.

Gómez ha indicat que l’objectiu de la reforma d’aquest espai és “posar a disposició dels ciutadans i dels professionals unes instal·lacions adequades i agradables quant a lluminositat i al mobiliari, que permetin millorar les tasques administratives i la qualitat del servei”.
 
L’oficina, que es troba a la seu de la Conselleria de Salut del carrer de Jesús, disposa d’una àrea d’espera dotada d’un punt telemàtic on es poden fer diverses gestions, i d’una sala d’atenció personal. Hi fan feina quatre professionals (tres informadors i una telefonista) que assessoren els usuaris sobre els seus drets com a consumidors i sobre com poden presentar una reclamació o denúncia.

Els ciutadans s’hi poden adreçar, de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores, per registrar una reclamació, una denúncia de consum o qualsevol altre escrit relacionat amb l'expedient. A més, si la persona vol rebre atenció personalitzada per part d’un informador, pot demanar cita prèvia al telèfon gratuït 900 16 60 00.

Francesc Dalmau ha recalcat que aquesta és una de les diverses accions que ha duit a terme la Direcció General de Consum aquesta legislatura per tal d’acostar l’Administració als usuaris.

En aquest sentit, ha recordat que ja s’han instal·lat punts telemàtics en els centres insulars de la Conselleria de Salut a Menorca i Eivissa, i que, des d’abril de 2017, està en marxa el sistema de reclamació telemàtica sense necessitat de disposar de DNI electrònic. Ara, només és necessari disposar d’un número de telèfon mòbil on l’usuari rep un missatge de text (SMS) amb un codi que ha d’inserir en la seva reclamació per validar-la. A més, l’usuari pot decidir si vol rebre totes les notificacions de manera telemàtica en lloc de per correu ordinari.

Actualment, Consum treballa per desenvolupar els tràmits telemàtics per presentar una sol·licitud d’arbitratge i per esmenar, presentar documentació o al·legacions a un procediment de reclamació, denúncia o procediment arbitral.