torna

Detall de la notícia

Imatge 3310305

Una delegació important del sector audiovisual balear participa per primera vegada en el mercat de documentals de Cannes

Amb el suport de la Conselleria de Cultura, l’objectiu és penetrar en el mercat i aconseguir contactes amb el sector de la producció, distribució i venda

Per primera vegada una delegació de sis empreses audiovisuals de les Illes Balears participen en el mercat de documentals MIPDOC a Cannes (Niça), des d’aquest dissabte 7 d’abril al diumenge 8 d’abril, amb el suport de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, a través de la Illes Balears Film Commission (IBFC), adscrit a l'Institut d'Estudis Baleàrics. Enguany, però, és la segona vegada que les Illes Balears són presents en aquesta trobada, tot i que la participació d’enguany és més nombrosa i amb professionals nous que no hi van assistir fa dos anys enrere. Les úniques productores que repeteixen són Mosaic i La Perifèrica.
 
Les empreses són quatre de Mallorca, La Perifèrica, Tresques, Mosaic i CEF; una d'Eivissa, Pauxa Films, i una de Menorca, Paleàrtica. Tots, menys Mosaic que ja hi ha assistit, és la primera vegada que van a MIPDOC. Aquesta representació hi va acompanyada d’Àngela Bosch, coordinadora de l’IBFC i Javier Pachón, gerent de l’Associació de Productores Audiovisuals de les Illes Balears (APAIB), de qui reben consell i assessorament.
 
Els objectius que es proposen aquestes empreses és conèixer el mercat, veure les tendències en temàtiques, formats i tecnologia, entrar en contacte amb nous productors que podrien esdevenir socis coproductors en el futur, així com també amb distribuïdors i agents de vendes per la comercialització de les seves produccions acabades. És un espai de profit per familiaritzar-se amb el programa, les tècniques de pitchings i la seva dinàmica.
 
Totes sis hi participen amb projectes en desenvolupament, en producció o produccions acabades, i hi cerquen bàsicament finançament i distribució.
 
Al MPDOC es duen a terme moltes conferències i exposicions de les quals aprendre, i obre la possibilitat d'atendre els International Pitchings per veure com i quina feina fan la resta quan estan seleccionats i han de presentar públicament els seus projectes. També s’hi desenvolupa una activitat d'intercanvi i xarxa anomenat Match Making, espai de trobada amb televisions, inversors, fons financers i distribuïdors.
 
Projectes que les empreses balears duen al MPDOC
 
MOSAIC PRODUCCIONS. Miquel Eek, l’únic de totes les productores que ja hi ha assistit, hi duu en cartera el projecte “Ciutat dels morts” per cercar finançament internacional. També “Amilcar” que és un projecte documental al qual li falta poc per acabar, ja que està en fase de postproducció i cerca ja distribució comercial.
 
PALEÀRTICA. Marina Seguí i Toni Escandell, productora i director, hi duen “Nàufrags de l’evolució”/"Evolution in Isolation" que compta ja amb vendes internacionals fetes amb Treeline Distribution (Elena Mera, qui els acompanyarà a Cannes), l'agent de vendes que fa dos anys recorre el món tancant acords, principalment amb televisions del món. Han aconseguit vendre’l a Mèxic, França amb Canal Arte, Alemanya, la Xina, Corea i Tailàndia, i estan en negociació amb la resta d’Àsia. Al MPDOC hi cerquen compradors juntament amb la seva distribuïdora. També hi duen el projecte documental "Darwin's Missed Islands-The Balearics”, per trobar-li distribució comercial i amb el qual volen participar en el Match Making
 
LA PERIFÈRICA. És l’altra productora que ja hi havia assistit fa dos anys, en aquesta ocasió representada per Núria Cano que hi duu “La maleta de Colette”, en producció, “Mrs. Death. Mostrar el que no es mostra”, en fase de producció,  “Utzon (1918-2008)”, en fase de preproducció, “Natacha Rambova”, en producció, i “Ni remotamente Max”, en preproducció. Hi cerquen tant finançament com distribució.
 
PAUXA FILMS. Pablo Alcántara no hi duu cap projecte en concret sinó que hi assisteix per veure la programació de Mipformats, sobre nous continguts, temàtiques i tecnologia per a televisió.
 
TRESQUES. Hi duu dos projectes, un sobre Bonet de Sant Pere, per cercar finançament i distribució.
 
CEF. Aline Tur, com a representant de la productora de l’escola, hi duu el projecte documental en postproducció “Dragonera”. Pràcticament hi cerca distribució internacional però també finançament si pot ser. I hi va interessada amb el programa especial de passis de sèries anomenat Cannes Series.