torna

Detall de la notícia

Imatge 3250312

El gerent de l'Agència de Turisme inaugura la Fira Horeca Balears d'hosteleria i restauració

Jaume Alzamora dóna a conèixer el Club de Producte Gastronòmic amb motiu de la mostra

 


El gerent de l'ATB, Jaume Alzamora, ha presentat avui a Palma el Club de Producte Gastronòmic amb motiu de la inauguració de la Fira Horeca Balears 2018. El Club treballa per posicionar les Illes Balears com una de les principals destinacions gastronòmiques de la Mediterrània, amb l'objectiu de crear una nova oferta turística gastronòmica fonamentada en el desenvolupament local territorial i la sostenibilitat turística. La mostra Horeca Balears, esdeveniment per a professionals del sector de l'hosteleria i la restauració, tindrà lloc des d'avui fins al 7 de febrer amb el patrocini de l'ATB com a principal col·laborador.

"Des de l'Agència de Turisme de les Illes Balears volem  promoure precisament els espais de trobada que, com aquest, serveixin per reunir el sector, concentrar les iniciatives i, principalment, oferir una oferta més cohesionada de cara a la projecció internacional de les Illes Balears com a destinació gastronòmica", ha declarat Jaume Alzamora durant l'acte d'inauguració.

El Club de producte de gastronomia uneix els esforços dels sectors públic i privat i  treballa en l'estratègia de promoció d'aquest segment. Hi formen part entitats públiques i privades que ofereixin productes i serveis turístics de l'àmbit de la gastronomia. Fins al moment, el Club ha organitzat dos activitats. El passat mes d'octubre va impulsar la seva primera acció promocional, '48 h Mallorca Foodie Experience', una acció destinada al mercat italià amb els nostres xefs com a ambaixadors de la nostra cuina. Posteriorment, al mes de desembre, l’Agència de Turisme de les Illes Balears va organitzar a Londres una presentació sobre gastronomia nadalenca destinada a premsa britànica especialitzada en turisme i  gastronomia així com al sector turístic. El xef Fernando Pèrez Arellano va cuinar un menú nadalenc per a tots els assistents.

Entre els objectius del Club hi ha la recopilació dels esdeveniments gastronòmics per donar-los a conèixer a residents i visitants, la realització d'un inventari de rutes amb oferta de gastronomia i la participació a diferents mostres especialitzades i fòrums del sector, per tal de crear sinergies amb productors locals i fomentar altres sectors de la nostra economia.

La creació dels Clubs de producte és un dels projectes finançats amb la recaptació de l'Impost del Turisme Sostenible (ITS) amb l'objectiu d'allargar la temporada i crear i activar productes turístics practicables en temporada baixa. Estan en funcionament els Clubs de producte dels sectors de l'ecoturisme, els esports, la salut, la cultura, el luxe, el turisme actiu i la gastronomia.