torna

Detall de la notícia

Imatge 3219969

L'augment de despesa turística en temporada baixa i la moderació dels pics d'estiu certifiquen l'èxit de l'estratègia 'Better in winter'

Les Illes Balears renoven a FITUR l’aposta per la qualitat del producte turístic d’hivern, primavera i tardor

Les Illes Balears tornen a ser present, un any més, a FITUR, la Fira Internacional de Turisme de Madrid. La presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol, i la vicepresidenta i consellera d'Innovació, Recerca i Turisme, Bel Busquets, han assistit avui a la jornada inaugural de la fira, que es celebra a Madrid, del 17 al 21 de gener, i on les Illes Balears han renovat l’aposta per la promoció de la seva oferta turística d’hivern, primavera i tardor.

Durant la jornada d’avui, Francina Armengol i Bel Busquets, al costat de la resta de les autoritats balears que són aquest dies a Madrid, han realitzat un recorregut per l’estand de les Illes Balears a FITUR, on s'emmarquen les illes de Mallorca, Menorca i Formentera, a més dels municipis mallorquins de Palma, Andratx, Manacor, Felanitx, Calvià, Llucmajor i Alcúdia. La presidenta i la vicepresidenta també han visitat l’estand de Eivissa, i han mantingut reunions amb membres del sector turístic de les Illes Balears, com ara amb representants de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM).

Busquets ha explicat que les dades de visitants i de despesa turística referents a 2017 certifiquen l’èxit de l’estratègia promocional ‘Better in winter’, centrada en el producte turístic de qualitat corresponent a l’hivern, la primavera i la tardor. La vicepresidenta ha detallat que el mes de novembre de 2017 la despesa turística s’ha incrementat un 24% respecte al mateix mes de 2016, molt per damunt de l’increment del nombre de visitants estrangers del mateix mes (que ha estat del 16%).

Així mateix, pel que fa a les dades específiques del mercat espanyol, durant els mesos principals de la temporada baixa (entre febrer i maig, i els mesos d’octubre i novembre de 2017) a les Illes Balears hi ha hagut un increment global del 12% de visitants respecte als mateixos mesos de 2016. Mentrestant, els mesos de juliol i agost de 2017 hi ha hagut un petit descens del nombre de turistes de la resta de l’Estat espanyol (de poc més del 4% respecte a 2016).

Busquets explica que «es produeix un cert desplaçament de turistes de l’estiu cap als mesos d’hivern, primavera i tardor; i alhora l’increment global del nombre de visitants espanyols es concentra en els mesos de temporada baixa». I afegeix que «les bones dades de visitants, i sobretot de despesa, en temporada baixa, tenen uns efectes molt importants en la nostra economia i en la nostra societat: la creació de llocs de feina, l’allargament dels contractes i l’increment dels salaris. Es crea més feina, més estable i millor remunerada».

«L’aposta per la qualitat i l’estratègia #BetterInWinter funcionen: allargam temporada, generam prosperitat compartida, cream llocs de feina més estables i avançam cap a un model més equilibrat i sostenible», conclou la vicepresidenta.

Estand accessible

Les Illes Balears participen a Fitur amb el mateix estand que l’any anterior, quan varen guanyar el premi al millor estand de la fira en categoria de comunitats autònomes. Enguany s’hi han introduït algunes novetats, com són l’adaptació de les imatges a la temàtica cultural per tal de posar en valor el nostre patrimoni i la supressió de barreres arquitectòniques i auditives. Així mateix, s’estableixen mecanismes i alternatives tècniques que facin accessibles els sistemes de comunicació a tots els visitants, per garantir el dret a les persones a l’accés a tota la superfície de l’estand.

Concretament, s’han establert les següents mesures:

    S’han establert tres punts d’accés a l’estand amb rampa: pendent adequada per cadires de rodes, senyalitzades i amb suficient contrast (diferent color).

    S’han adaptat dues sales de reunions.

    S’ha instal·lat al Punt d’informació un taulell adaptat.

    S’ha instal·lat a cada mostrador, tant al d’informació com al corresponent a cada Illa, un bucle d'inducció magnètica o bucle d'inducció de audifreqüència que és un sistema de comunicació per a persones que utilitzen audiòfons que redueix el soroll de fons de manera significativa, millorant així la intel·ligibilitat.

Com a novetat enguany, l’Agència de Turisme de les Illes Balears (ATB) disposa d'un altre estand a FITUR Salud, a iniciativa del Club de Producte de Salut, que també ha visitat la vicepresidenta Busquets durant la jornada d’avui. Es tracta d'un espai de 16 metres quadrats on les Illes donaran a conèixer tot el que poden oferir com a destinació per a tractaments sanitaris o de wellness.