torna

Detall de la notícia

Imatge 3219128

Govern i UIB posen en marxa el programa MENTORiment per a alumnat amb altes capacitats intel·lectuals

La Universitat de les Illes Balears, a través del Programa d’atenció a les Altes Capacitats Intel·lectuals (PACIS), en col·laboració amb la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa de la Conselleria d’Educació i Universitat, posa en marxa el primer programa MENTORiment per a l’enriquiment extracurricular de l’alumnat de les Illes Balears identificat amb altes capacitats intel·lectuals.

Està orientat a l’alumnat identificat amb altes capacitats intel·lectuals de tercer i quart curs d’ESO, de batxillerat i d’FP de grau mitjà i superior dels centres sostinguts amb fons públics de les Illes Balears. Per a l’alumnat procedent de Menorca, Eivissa i Formentera hi haurà la possibilitat de gaudir d’ajudes per al transport de l’estudiant i un/una acompanyant en cas de ser menor d’edat.

Als centres educatius de les Illes Balears hi ha detectats 1.050 alumnes d’altes capacitats. D’aquests, 239 (193 a Mallorca, 17 a Menorca, i 29 a Eivissa i Formentera) podrien acollir-se al programa MENTORiment.

El programa permet als estudiants de gaudir d’una sèrie d’activitats en forma de tallers que incorporen continguts de les diferents àrees de coneixement amb l’objectiu final d’arribar a oferir un ventall que reuneixi diverses disciplines que integren la UIB i incentivar les vocacions professionals universitàries per mitjà de l’experimentació i l’ús del mètode científic, en un moment en què necessiten informació per orientar el seu futur.

Un total d’11 tallers que van des de la Psicologia Social fins a la Intel·ligència Artificial passant per les Arts Escèniques conformen la programació de MENTORiment, que es desenvoluparà cada dissabte del 10 de febrer al 5 de maig al campus universitari. La data màxima per a la inscripció al taller del programa acaba el dia 26 de gener de 2018.
 

  • 10 de febrer. Per què l’anomenam intel·ligència artificial? Yolanda González
  • 3 i 17 de març. Il·lusions visuals: un glopet de ciència cognitiva. Enric Munar
  • 1 d’abril. El dibuix com a base per pensar en 360° i crear idees de forma diferent. Antonio Fernández-Coca
  • 17 de febrer. ParlART, l’art de la comunicació. M. Carme Ramis
  • 10 de març. Molt més que nombres. Gabriel Cardona
  • 28 d’abril. Com podem aprendre anatomia humana a través de l’esport? Pau Martínez
  • 3 i 17 de març. Eines científiques per analitzar la realitat. Elena Gervilla
  • 14 d’abril. El que l’ull no veu: els àtoms. Joan Frau
  • 24 de febrer. Gènere i psicologia: com es relaciona ser home o dona amb el nostre comportament? Victòria A. Ferrer
  • 24 de març. Es mouen les nostres cèl·lules? Silvia Fernández i Príam Villalonga
  • 5 de maig. L’expressió dramàtica com a eina per al desenvolupa - ment creatiu: el joc teatral. Martí Fons i Maite Villar

MENTORiment és un programa gestionat i coordinat pel Programa d’atenció a les Altes Capacitats Intel·lectuals de la Universitat de les Illes Balears i en col·laboració amb la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa de la Conselleria d’Educació i Universitat de les Illes Balears que compta amb el finançament del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport. Totes aquestes activitats seran coordinades i avaluades per especialistes de la Psicologia i l’Educació de la UIB.

El Programa d’atenció a les Altes Capacitats Intel·lectuals sorgeix de la feina del Grup de recerca en Altes Capacitats (GIAC), que exerceix, des de l'any 2012, una àrdua labor en el camp de la identificació i promoció de la intel·ligència, les altes capacitats i l’estudi per conèixer-les, en benefici de la societat i dels alumnes amb aquestes característiques. 

Recentment s'ha signat un conveni de col·laboració entre la Conselleria d'Educació i Universitat del Govern dels Illes Balears i la UIB per a la implantació d'un «Protocol d'identificació d'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals» creat i gestionat pel grup GIAC, que està demostrant complir amb els criteris de qualitat esperats. En el seu primer any de vida, l'administració del protocol va aconseguir d’augmentar en un 44% la identificació d'aquests alumnes respecte a l'any anterior a l'aplicació.