vuelve

Detalle de la noticia

Imatge 3216242

Educació elaborarà un pla pilot per millorar la transició entre primària i secundària

Avui i demà s’ha convocat als directors i directores de primària i secundària de Mallorca amb l’objectiu d’analitzar els resultats acadèmics i les pràctiques educatives. Aquestes reunions han estat organitzades pel departament d’Inspecció Educativa amb la participació de la Direcció General de Planificació i Centres i de l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE).

El conseller Martí March, ha reconegut la feina duta a terme per part dels centres i ha destacat la millora significativa dels resultats a tots els nivells educatius, especialment tenint en compte l’increment d’alumnat nouvingut. Ha animat als centres a continuar en aquesta línia perquè  encara queda molt camí per recórrer. A les reunions també s’han plantejat algunes propostes d’actuació per continuar en aquesta tendència de millora.

Un dels aspectes més preocupants del sistema, no només a Balears sinó a tot l’Estat Espanyol, són els 10 punts de diferència que es produeixen entre els resultats de promoció i per matèries entre 6è de primària i 1r d’ESO. Per millorar aquesta transició el curs 2018/19 hi haurà dos centres integrats de primària i secundària a Palma (Son Quint i Pintor Joan Miró) i, a més, s’ha anunciat que s’està elaborant un pla pilot d’aplicació també el proper curs, enfocat a treballar la connexió entre els centres de primària i secundària de cada zona de manera que hi hagi una transició més coordinada des dels darrers cursos de primària i els primers d’ESO.

Una altra qüestió que també és necessari afrontar és com s’han d’enfocar els ensenyaments de 4t d’ESO especialment per a alumnat PMAR. En aquest sentit, s’ha comunicat que el proper curs es destinaran 60 professors per a l’aplicació del Programa de Reforç de l’Aprenentatge PRAQ que permetrà el tractament globalitzat per àmbits.

La millora de la matèria de matemàtiques també s’ha abordat a la trobada i s’ha explicat que hi ha la intenció d’organitzar una jornada al febrer amb els caps de departament de matemàtiques dels centres.

Per altra banda, també s’ha explicat que està a punt de posar-se en marxa la web del famílies i el quadern del professorat al GESTIB que afavoriran la feina cooperativa dels centres i el seguiment de l’evolució de l’alumnat per part de les famílies.

 Entre d’altres qüestions, s’ha plantejat la necessitat de simplificar els currículums i afavorir l’avaluació competencial, el canvi de model d’orientació que s’està aplicant des d’aquest curs, especialment a primària, i el treball d’inspecció amb els centres, que aquest curs també es farà a nivell de caps de departament.

Les reunions continuen demà amb les demarcacions B i C, amb els centres de secundària i primària de la zona Llevant de Palma i Llevant de Mallorca (Ariany, Artà, Capdepera, Costitx, Lloret de Vistalegre, Llubí, Manacor, Maria de la Salut, Marratxí, Petra, Sant Joan, Sant Llorenç des Cardassar, Santa Eugènia, Santa Margalida, Santa Maria del Camí, Sencelles, Sineu, Son Servera) i Nord de Palma i Nord de Mallorca (Alaró, Alcúdia, Binissalem, Búger, Campanet, Consell, Escorca, Inca, Lloseta, Mancor de la Vall, Muro, Pollença, Sa Pobla, Selva).

La propera setmana es faran aquestes reunions a Menorca i a Eivissa.