torna

Detall de la notícia

Imatge 3208705

Recomanacions de la Direcció General de Consum a l'hora de comprar durant les rebaixes d'hivern

Ha arribat el període de rebaixes d’hivern, a partir del 7 de gener i durant els dos mesos següents.  És una bona ocasió per comprar el que es necessita a un preu més avantatjós, però sempre tenint en compte que el que es rebaixa és el preu del producte, no la qualitat, la seguretat o els  drets com a consumidors.

La Direcció General de Consum ofereix una sèrie de recomanacions per tal que els consumidors tenguin més informació en aquesta època de gran increment de l’oferta a preus especialment atractius.

- Calculau prèviament què voleu gastar i feis una llista. Comparau preus i qualitats. Ha de constar el preu original al costat del rebaixat o el percentatge de la rebaixa. Els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta.

- Sol·licitau i conservau les factures o els tiquets de compra, perquè  els necessitareu per a qualsevol possible reclamació, canvi o devolució.

- Si teniu cap problema amb la compra i no arribau a una solució amb l’establiment, podeu sol·licitar el full de reclamació i deixar la vostra queixa.

- Procurau triar establiments adherits al sistema arbitral de consum; en cas de desacord, es prestaran a resoldre les diferències de manera gratuïta.

- Alguns establiments poden establir condicions especials en l’acceptació del pagament amb targeta, devolucions, etc. Hi tenen dret, però ho han d'indicar de manera visible.

- Recordau que l'establiment no està obligat a canviar un producte que està en perfecte estat. La majoria de les empreses ho fan, però no implica que hagi de ser en doblers, també pot ser per un altre producte o per un val de compra. En les compres per Internet teniu 14 dies naturals per retornar-ho.

- Guardau la publicitat del producte juntament amb les característiques, les instruccions i els catàlegs comercials. Recordau que la publicitat és vinculant i se’n pot exigir el compliment.

Per a més informació:

Oficines de la Direcció General de Consum:

Palma: 971 78 49 96
Maó: 971 36 04 26 / 971 36 87 03
Eivissa: 971 30 67 00 / 971 30 67 64

Sistema de cita prèvia obligatòria

Xarxes socials: @IBConsum

Telèfon gratuït d’atenció al consumidor: 900 16 60 00

Adreça electrònica: consultesconsum@dgconsum.caib.es