torna

Detall de la notícia

Imatge 3145238

El Vicepresident explica a la fira WTM de Londres els projectes de l'Impost del Turisme Sostenible

La presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol, i el vicepresident i conseller d'Innovació, Recerca i Turisme, Biel Barceló, han assistit a la fira turística World Travel Market de Londres, on les Illes Balears promocionen la seva oferta d’hivern, del 6 al 8 de novembre.

Durant la fira, s'ha realitzat una presentació a la premsa especialitzada del Regne Unit. El vicepresident Barceló i la directora general de Turisme traslladen als mitjans britànics els objectius de l’estratègia turística: preservar el medi ambient i el patrimoni cultural, i posar l’èmfasi en els productes d’hivern i de primavera.

Biel Barceló ha explicat a tots els periodistes assistents en què s’estan invertint els fons de l’Impost del Turisme Sostenible i els ha recordat que les Illes Balears han estat enguany regió ‘partner’ a l’Any Internacional de Turisme Sostenible, i que des del Govern “apostam clarament per avançar en la direcció de l’equilibri, la responsabilitat i la sostenibilitat”. Barceló ha dit també que les Illes Balears “són un petit paradís enmig de la Mediterrània, un paradís fràgil que s’ha de cuidar i que de fet estam cuidant, en part, gràcies a l’ajuda i solidaritat dels visitants britànics”.

Per la seva part, Pilar Carbonell ha explicat a quin tipus de projectes es destinarà la recaptació prevista per l’Impost del Turisme Sostenible que, entre 2016 i 2017, arribarà a prop de 100 milions d’euros. Carbonell ha assenyalat que “el gran repte que tenim és que el turisme, en compte de ser una amenaça, pugui ser una oportunitat per millorar, recuperar i preservar tots el valors que tenen les Illes Balears per tal de poder-los continuar oferint durant molts d’anys als nostres turistes”. La informació actualitzada relativa als projectes del Fons del Turisme Sostenible es pot consultar a www.illessostenibles.travel (en català, castellà, anglès i alemany).

Tot seguit, Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera han presentat les seves novetats turístiques a la premsa britànica. Formentera ha explicat un balanç del projecte Save Posidònia i els resultats del darrer festival Save Posidònia. Menorca ha volgut posar en valor el Camí de Cavalls, i ha donat a conèixer la nova web www.camidecavalls.com, que posa a l’abast del visitant tota la informació necessària per conèixer i planificar millor els recorreguts al voltant del camí. Eivissa ha presentat el seu projecte “Ibiza és Wellness”, mentre que l’illa de Mallorca ha donat a conèixer una aplicació per gaudir dels paisatges de la Serra de Tramuntana en vídeos 360 de realitat virtual.

Aquest berenar informatiu ha comptat amb una petita mostra de gastronomia balear, amb cocarrois de verdura, robiols de sobrassada i gató d’ametla, amb l’objectiu que els periodistes poguessin tastar productes de les nostres illes.

Les Illes Balears tornen a participar, per segon any consecutiu, amb un espai propi dins el recinte firal de WTM que dóna a les illes una major visibilitat respecte a edicions anteriors. Es tracta d'un estand de 300 metres quadrats amb el mateix disseny que tan bé ha funcionat enguany en fires com Fitur (Madrid) i ITB (Berlin) i que cal destacar va obtenir el premi al millor estand a la darrera edició de Fitur.

L'estand de les Illes Balears a WTM tornarà ressaltar els atractius de les illes durant l'hivern, com a continuació de l'estratègia de promoció turística "Better in Winter" que pretén donar un impuls a la temporada mitjana i baixa a les Illes Balears. Per això, es donarà un major protagonisme a productes com la cultura i el patrimoni, la natura i la gastronomia.

Com a novetat, enguany s'han incorporat a l'estand balear elements multisensorials per tal d'evocar millor quines són les sensacions que es poden experimentar quan es visiten Mallorca, Menorca, Eivissa o Formentera. Concretament es tracta de la recreació d'olors relacionades amb les Illes Balears com és l’olor de terra banyada, de la mar i dels dolços típics d'un forn. Aquestes aromes es poden sentir dins l’estand balear durant el dies de la World Travel Market.