torna

Detall de la notícia

Imatge 3142279

El conseller Negueruela visita alguns comerços i establiments emblemàtics de Marratxí

El conseller de Treball, Comerç i Indústria, Iago Negueruela, ha recorregut aquest dilluns  establiments i comerços emblemàtics de Marratxí, acompanyat del batle del municipi, Joan Francesc Canyelles. El conseller ha aprofitat per conèixer de primera mà la realitat, impressions i necessitats del comerç local, així com el desenvolupament de plans de millora que l'administració autonòmica ha posat en marxa en alguns locals per modernitzar i millorar la competitivad del comerç tradicional, com és el cas de la marca Pa d'Aquí que impulsa l’IDI.

La visita, que ha comptat amb la participació de la directora general de Comerç i Empresa, Pilar Sansó; del primer tinent de batle, Miquel Cabot, i de la regidora de Promoció Econòmica, Comerç, Indústria i Turisme, Jero Sans. El recorregut ha començat a l'emblemàtica seu de Bodegues Suau, la fàbrica de brandi mallorquina amb 166 anys d'història. Posteriorment, la comitiva s’ha desplaçat fins al Forn de na Tesa, un comerç de proximitat que participa en la campanya Pa d'Aquí, dissenyada per l'Institut d'Innovació Empresarial (IDI) i que pretén posar en valor la qualitat dels pans i la rebosteria dels forns tradicionals locals.

Els representants públics han aprofitat l’aturada al Pla de na Tesa per dur a terme una trobada amb la presidenta de l'Associació de Comerciants de la localitat, Mar Crespí, amb qui han abordat qüestions relacionades amb la dinamització del sector.

La ruta ha finalitzat a Pòrtol, a l’olleria de Cas Canonge, on s'ha realitzat una demostració artesanal de treballs amb fang, un ofici característic de la zona, responsable de la fabricació d'uns dels productes distintius del municipi de Marratxí.

Durant la visita, Negueruela ha destacat la importància de que les administracions ajudin a millorar la competitivitat de les petites i mitjanes empreses i dels comerços de proximitat, sobre tot aquelles empreses i establiments tradicionals que s’identifiquin amb la terra i el producte local. En aquest sentit, ha recordat  que des de la conselleria “s’han engegat programes dirigits a potenciar la innovació, la modernització i la competitivitat del comerç de proximitat”.