torna

Detall de la notícia

Imatge 3105148

Les noves relacions entre els consumidors i la legislació actual centraran la I Escola de Consum

Els drets de les persones consumidores i usuàries; les noves relacions de consum que han sorgit amb l’aparició de les plataformes digitals, i la legislació europea per protegir els drets dels ciutadans en aquesta matèria seran els assumptes centrals de la I Escola de Consum que ha organitzat la Direcció General de Consum amb la col•laboració de la Universitat de les Illes Balears (UIB) i el Centre Balears Europa i que tendrà lloc dijous, 19 d’octubre, a partir de les 9.00 hores, a l’Escola d’Hoteleria de la UIB.

Així, després de la inauguració a càrrec de la consellera de Salut, Patricia Gómez; el director general de Consum, Xisco Dalmau, i el rector de la UIB, Llorenç Huguet, la  trobada començarà amb el debat “Com preservar els drets dels consumidors a Europa”, en el qual participaran Francisco Fonseca, director general adjunt i encarregat dels afers de consum de la Comissió Europea, i Manuel Cienfuegos, professor de Dret Internacional Públic de la UIB i de Dret de la Unió Europea de la Universitat Pompeu Fabra. Moderarà el debat Ferran Terradellas, director de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona.

La jornada, oberta a professionals, a estudiants i a associacions de consumidors, continuarà amb un debat sobre el paper de les plataformes digitals i les noves relacions de consum, en el qual participaran Joan Franch, professor de Dret Mercantil de la UIB, i Sara Rodríguez, advocada i mànager de polítiques públiques d’Adigital y Sharing España.

El tercer bloc del dia estarà dedicat a la legislació nacional i europea, i hi participaran Santiago Cavanillas, catedràtic de Dret Civil de la UIB, i Stefan Rating, advocat expert en Dret de la Competència. Moderarà la conversa Jesús Cuartero, cap de departament de la Direcció General de Consum.

La trobada pretén contribuir a la informació dels consumidors. Aquest és un dels objectius prioritaris de la Direcció General de Consum, juntament amb el d’acostar l’Administració a la ciutadania aprofitant els avantatges de l’administració electrònica i el reforç de la tasca inspectora.